Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Jennifer

Jennifer

08-06-2010 om 17:36

Kan dit zomaar (lang wachten op uitspraak rechter)

Hoi allemaal,

Ruim zes weken geleden heb ik een rechtszaak gehad, waarop de rechter binnen zes weken uitspraak zou doen. Dit is gezegd door de rechter en staat ook zo in de wet dacht ik (in elk geval wel op rechtspraak.nl).

Nu heb ik maar eens gebeld maar door ziekte gaat het allemaal langer duren. Ik moet dus maar geduld hebben...

Kan dit zomaar? De rechter moet zich toch ook aan zijn afspraken houden? En wat kan ik hiertegen doen?

groetjes,

Jennifer

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wat ik wel zou doen

is een keer bellen.
Dat kan geen kwaad. Gewoon beleefd vragen of ze weten wanneer de uitspraak ongeveer komt. Zaaknummer bij de hand houden.
Dan weten ze dat je nog leeft. Toch een kansje dat ze jouw dossier net wat eerder uit de kast trekken. Niet aandringen, alleen maar vriendelijk informeren.

Didi heeft gelijk

een zaak tegen een overheidsorgaan begrijp ik? Want die 6-wekentermijn ken ik uit het bestuursrecht.

normaal gesproken hoor je inderdaad na zes weken (liever vlak voor het verstrijken van die 6 weken) een briefje te krijgen dat de termijn voor het doen van uitspraak met nog eens 6 weken is verlengd. Daarna is het in principe ook echt op, maar zeker bij de Centrale raad van Beroep ben je aan de heidenen overgeleverd en heb je soms na die 12 weken nog steeds geen uitspraak.

Bellen inderdaad, met de griffie, en vragen waar of het blijft.

Dit is irritant, maar je bent altijd nog beter af dan de ongelukkigen die bij de civiele afdeling op een uitspraak wachten, want daar is er geen limiet aan het aantal uitstellen (ja, wel voor partijen zelf, maar niet voor de rechters). Daar zit je soms een half jaar op een uitspraak te wachten.

Sterkte ermee

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.