Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Sacha

Sacha

13-10-2010 om 15:41

Kapot kledingstuk mag niet geruild

gistermiddag een duur vestje gekocht en bij aankomst thuis pas gezien dat er een gaatje in zit. Vandaag heb ik meteen de winkel opgebeld, ik kan er pas morgen weer naar toe. De winkel wil het vestje niet omruilen voor een ander exemplaar, maar naar een oplossing zoeken (reparatie?). Ik wil, zeker gezien de prijs, gewoon een nieuw vestje, ik heb het niet gedragen en dus dat gaatje zeker niet veroorzaakt. Wat zijn mijn rechten?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Peetje

Peetje

13-10-2010 om 17:01

Kijk eens op:

Hoi Sacha,

Da's mooi balen zeg! Naast voet bij stuk houden, rustig blijven en de bedrijfsleider gewoon laten komen etc etc, zou ik eerst even kijken op: http://www.consuwijzer.nl. Daar staat vanalles over garantie en rechten.
Daarnaast zou je nog een brief kunnen schrijven en daarin je verhaal uiteen zetten en aangeven dat je een goede oplossing zoekt (dat is toch ook van belang voor hun goede naam...).

Succes,
groeten,
Peetje

Sacha

Sacha

13-10-2010 om 17:19

Net gebeld

naar Consuwijzer, bedankt voor de tip Peetje!
De winkel moet zorgen voor een deuglijk product maar mag zelf kiezen voor reparatie of vervanging.
Ik zal mij dus neer moeten leggen bij reparatie, jammer.
In ieder geval fijn om te weten wat mijn rechten zijn!
Bedankt!

Sterre42

Sterre42

14-10-2010 om 13:18

Maak een foto voor de zekerheid

Balen zeg, van je vest. Het had de winkel mooi gestaan wanneer ze het vestje zonder morren hadden ingenomen en je een nieuw exemplaar hadden gegeven.

Want de vraag is inderdaad: kunnen ze het werkelijk zo repareren dat je er niets meer van ziet?

Ik zou daarom een foto maken voordat je vestje ingenomen wordt ter reparatie. Zodat er geen misverstand kan bestaan hoe jij het vestje gekocht hebt

Ik vermoed dat dit een winkel is die geen geld terug geeft maar een tegoedbon, anders hadden ze niet zo moeilijk gedaan.

Succes!

Sacha

Sacha

14-10-2010 om 16:13

Keurig afgehandeld

door de verkoopster. Officieel moest het vestje naar de klantenservice in Belgie opgestuurd, daar zou het beoordeeld en gerepareerd worden. Dat zou een paar weken gaan duren. We hebben het anders aangepakt. Ik heb het vestje teruggegeven in ruil voor tegoedbon. Met de tegoedbon heb ik een nieuw vestje gekocht. Beetje omslachtig, maar verkoopster overtrad zo niet de regels en ik ben weer een tevreden klant. Bedankt voor jullie reacties!

Sterre42

Sterre42

14-10-2010 om 18:26

Mooi!

Ik bedacht me ook al zoiets, vestje terug, tegoedbon krijgen en eventueel in een ander filiaal het vestje kopen.

Fijn dat het zo is opgelost, veel plezier van je vestje!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.