Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

joep

joep

25-08-2010 om 21:04

Kindgebonden budget 2009, kan dat nog?

Ik kom er net achter dat ik recht heb op een kindgebonden budget(je) voor 2010. Waarschijnlijk had ik er in 2009 dus ook recht op. Nou zie ik nergens bij de belastingdienst een formulier om dit nog aan te vragen. Ben ik misschien te laat en kan het niet meer?
Komt de belastingdienst er zelf achter en wordt dit verrekend? (lijkt mij trouwens stug hoor, ik doen elk jaar aangifte).
Wie weet dit?
Gr. Joep

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

25-08-2010 om 22:24

Nee

Dat had je voor 1 april moeten doen.

joep

joep

25-08-2010 om 22:35

Wat erg

Nou amk, bedankt voor je reactie, maar wat erg, waar moet het toch heen met de wereld.

Bastet

Bastet

26-08-2010 om 07:29

Ach

Ik kreeg het zomaar gestort,en moet het nu weer terug betalen.Dus het is maar de vraag of je er iets mee opschiet.
bastet

Puck

Puck

26-08-2010 om 09:51

Precies bastet

Ik ook, ik krijg nu de ene na de andere onbegrijpelijke brief en snap totaal niet waarom ik terug moet betalen over 2009. Mijn inkomen was zelfs lager dan in 2008 (of hadden we toen nog geen toeslagen voor ons kroost).

Bastet

Bastet

26-08-2010 om 11:55

Puck

Oh hou op schei uit,ik moet drie verschillende dingen in termijnen terug betalen,ik heb dus nu een hele administratie om te zorgen dat ik elke maand aan elke aanslag iets terug betaal......wat ik het ergste vindt,ik heb die toeslagen nooit aangevraagd,ze werden gewoon gestort.
Bastet

Yta Chalne

Yta Chalne

26-08-2010 om 13:50

Bastet

Heb je wel goed uitgezocht of het allemaal klopt? Er worden aardig wat fouten gemaakt hiermee. Dus reken het goed na, kan heel veel geld schelen. Bezwaar maken is snel gedaan!

Puck

Puck

26-08-2010 om 14:05

Hoe yta

Hoe kan je het makkelijkst bezwaar maken? Ik wil het ook eerst eens allemaal uitzoeken want volgens mij moet ik ondertussen meer toeslag terugbetalen dan dat ik ooit gekregen heb. En ook heb ik volgens hun iets met gegevens van de kinderopvang niet ingeleverd. Nou echt wel dus. 't Is er zoals altijd weer een zootje en de consument mag het weer rechtbreien. Stelletje prutsers!

Tirza G.

Tirza G.

26-08-2010 om 18:14

En weet iemand dit dan?

Kun je dat kindergeld en zorgtoeslag enzo ook per jáár (laten) verrekenen, gewoon als je met die belastingzooi bezig bent? Vraagje van vriendin, ik krijg nooit geld van iemand Nu komt het per maand en moet het weer worden teruggestort, ze zou dit liever per jaar gewoon in heel de mikmak meenemen.
En zo ja, wáár kun je dat dat invullen-aanvinken-doorgeven?

Tirza

fryskdumke

fryskdumke

26-08-2010 om 20:14

Ja dat kan

tot 1 april van het volgend jaar kun je de toeslagen aanvragen.

Yta Chalne

Yta Chalne

27-08-2010 om 08:48

Bezwaar maken

Hoe je bezwaar kunt maken staat in de 'brief', bij alles wat de belastingdienst je stuurt staan dat soort dingen keurig vermeld.

Bastet

Bastet

27-08-2010 om 10:25

Yta

Collega's van mijn man die minder verdienen moeten het ook allemaal terug betalen,dus ik ga ervan uit dat het klopt...wat mij vooral steekt,is dat het gewoon wordt gestort op rekeningen.En dan later zeggen: oepsie,foutje,je had er geen recht op.
Bastet

Carmen

Carmen

27-08-2010 om 21:06

Nee hoor pelle

Van het kindgebonden budget 2009 heb ik vantevoren echt geen brief gekregen! Of heb jij hem achter gehouden? Sorry, die was flauw

Carmen

Bastet

Bastet

28-08-2010 om 07:30

Nee

nee,nooit een brief gehad,Pelle.
Bastet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.