Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

logeetje

logeetje

03-10-2011 om 22:38

Klacht afhandeling hotelkamers

Ik ben toch een beetje benieuwd naar wat jullie reactie zou zijn op het volgende:

Mijn man en ik zijn samen voor het eerst in 14 jaar een nachtje weg geweest (zonder kinderen).
Ik had hem een hotelbon gegeven die ik zorgvuldig uitgezocht had.

Aangezien wij het financieel niet super ruim hebben, heb ik goed de voorwaarden gelezen van deze bon.
De bon betrof een hotelkamer voor 2 personen voor één nacht. Je was niet verplicht om het ontbijt of diner af te nemen in het hotel.
Dát was voor ons een groot voordeel want zo konden we de kosten drukken door zelf broodjes mee te nemen. Kosten bon: 30 euro.
Bleek later bij het reserveren: 35 euro! administratie kosten. Belachelijk.

We kwamen op de hotelkamer aan en schrokken gewoon van wat we aantroffen.

Het meubliair zag eruit alsof het zo van de kringloop kwam.

Vieze witte vlekken op een met vloerbedekking bekleed tafeltje.

Lampen op de nachtkastjes waren verschillend, kapjes hingen scheef (zag er ergo onverzorgd uit)

Koelkast was vies (zat nog kruimels etc. in). Ook konden we die niet normaal openen want hij stond te wiebelen. Deze hebben we recht gezet maar dat hoort natuurlijk netjes te zijn.

Schimmel in de badkamer.

handdoeken waren oud en erg gerafeld. De rafels hingen eraan.

De wastafel was kapot. Het porselein was zó erg gebarsten dat het leek op krakelee. In die barsten zat allemaal bruine rommel. Het was gewoon een bruine gootsteen geworden. Daar wilde ik liever niet mijn lens in laten vallen, brrrr.

Behang liet los van de muren

Vieze vlekken en vegen op het behang

Er stond een vreemd object in de hoek en toen ik dat beter bekeek bleek het een broekenpers te zijn met een laag stof van (niet overdreven) 1 cm te zijn.

We hebben het even aangekeken maar ik schaamde me gewoon dat dít het kadootje was wat ik mijn man had gegeven.

Vervolgens ben ik naar de receptie gegaan en heb mijn verhaal gedaan. De receptioniste erkende mijn verhaal, wist er van, snapte het ook zeker en bood mij een andere kamer als alternatief. Ik mocht eerst kijken of ik er mee akoord kon gaan.

Dus wij naar de andere kamer toe. De gang zag er al beter uit dan de gang van de eerste etage. Dus we kregen al een beetje hoop.
We deden de deur open en zagen dat het íets anders was dan kamer 1.

Helaas bleek ook aan deze kamer heel veel te mankeren:

Meubilair kwam van de kringloop. Het zag eruit alsof de houten kasten een aantal weken in de regen hadden gestaan.

Lampen in de badkamer en in de slaapkamer deden het niet. Sommige dan wel weer.

In de wc lag een vieze bruinige drek. De wc rolhouder hing aan een zijden draadje. Voorzichtig behandelen anders trok je hem van de muur. Hij zat nog net met één schroefje vast maar wiebelde aan alle kanten.

Schimmel in de badkamer.

Ook deze handdoeken waren zichtbaar oud en zeer gerafeld.

Op mijn laken (dat zag je pas wanneer je het dekbekd open sloeg) had iemand met pen zijn initialen erin gezet.

De tv stamde uit het stenen tijdperk. Dat geeft opzich niet maar het beeld was net zo. Het bewoog op en neer, was zeer slecht en je kon erg slecht tv kijken.
Ook de afstandsbediening was stuk.

De koelkast deed het bijna niet. Hij stond wel aan, maar hij koelde bijna niet.

Ik heb bij de receptie dit gemeld en gevraagd of ze nog een ander alternatief had. Ze vertelde dat het hele hotel vol zat (ja ja, nou, heb verder niemand op de gangen gezien) en dat ze geen ander alternatief had.

Het was laat, we konden geen ander hotel betalen en hebben onder protest deze kamer genomen.

Wel hebben we verteld dat we hierover een klacht gingen indienen omdat we ons aardig bekocht voelden.
Dat was geen probleem, we kregen een email adres waar we naar toe konden mailen. Ik heb ook vermeld dat we foto's hebben genomen van de gebreken van beide kamers.

Ik heb een mailtje gestuurd en kreeg na 3 dagen een antwoord:

Ik kreeg een hotelbon aangeboden met de volgende voorwaarden:

Minimaal 3 nachten boeken (dat was dan gratis) maar dan moesten we het ontbijt en diner wel in dat hotel nuttigen. De bon is dan een jaar geldig.

Ik stond te klapperen met m'n oren. Dát was nu juist de reden dat ik die eerste bon kocht. Wij kunnen ons dit aanbod niet eens permiteren! Zo'n ontbijt kost 15 euro p.p. Dan hebben we het nog niet eens over het diner!

Ik ben niet op dit aanbod in gegaan en heb ook uitgelegd waarom dit voor ons geen optie is.

Ik kreeg vandaag (5 dagen na mijn antwoord) een aanvulling op de hotelbon: 4 x 10.00 korting op het ontbijt of diner. Dan blijft er nog steeds een groot bedrag open staan voor het diner dat we moeten betalen. Met die 10 euro korting kan je net de drankjes betalen (of je moet voor leidingwater bij je eten gaan).
Als je na gaat wat een mini doosje pringles kost die op de hotelkamer staan.......dan wil je niet weten wat een diner kost p.p.

Maar sowieso, wij kunnen ons dit niet veroorloven.

Mijn voorstel aan hen was dat ik mijn geld terug kreeg. Maar dat kunnen ze uiteraard niet doen, zeggen zij.

Mijn man en ik hebben onze dochter ook zo'n bon kado gegeven op haar verjaardag. Ze mocht dan een nachtje met mama weg in een hotel. Ook zelf broodjes mee genomen. Zo ook de chips en drinken hebben we in de winkel gekocht.
We zijn toen naar een hotel geweest van de zelfde keten maar dan in Wijk aan Zee.
Wat een fantastisch weekend was dat. Het was een kamer van luxe voorzien. Hoewel het een oud hotel was, was er veel aandacht besteed aan het opknappen en had het een nette, zeer schone! en frisse uitstraling. We hadden uitzicht op zee, een kitchenette erin, verouderde badkamer maar deze was zeer schoon en de handdoeken waren fris en netjes.
Er was niets te klagen, zag er top uit! De administratie kosten van díé nacht waren 15 euro! De helft minder dan bij het hotel waar mijn man en ik waren.

Jullie begrijpen wel dat nadat ik eerst de ervaring had met mijn dochter, dat de ervaring in het hotel met mijn man een dikke tegenvaller was.

Hoe komt dit op jullie over?
Wat zouden jullie doen?

groetjes, Logeetje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

03-10-2011 om 22:49

Tja

Het is natuurlijk allemaal heel zuur, maar voor 30 euro kun je niet zo heel veel verwachten. Sowieso heb ik niet zoveel vertrouwen in hotels die hun klandizie van de bonnen moeten hebben. Mijn vriend had zo'n bon in zijn kerstpakket, en alle hotels uit het boekje die ik opzocht op zoover.nl werden compleet afgebrand in de recensies. Die bon hebben we dus niet gebruikt
Ik zou het er verder bij laten zitten. Je gaat vermoedelijk je geld toch niet terug krijgen, en voor 35 euro zou ik me niet al die ellende op de hals halen.

Puck

Puck

03-10-2011 om 22:58

Met vic eens

Jw wilt voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en dat lukt bijna nooit. Denk je nu dat je een 5 sterren hotel kunt krijgen voor de prijs van nog niet eens een stacaravan. Alle waar is naar zijn geld.
En nu hoef je niet met alles akkoord te gaan natuurlijk maar voor zo'n klein bedarag kan je natuurlijk realistisch gezien ook niet echt iets verwachten.

Snuggle's

Snuggle's

04-10-2011 om 01:34

65 euro?

Moest je nou bovenop die 30 euro ook nog eens 35 euro administratie kosten betalen of was het 35 euro totaal?

Ik ga altijd naar het goedkoopst mogelijke hotel ergens, omdat het mij niet zoveel uitmaakt (of ik zou eens heeeel luxe moeten kunnen gaan). Ik heb aardig wat ervaring met dit soort hotels. Kringloop meubels en oud kom je veel tegen. Dat vind ik ook niet zo erg. Maar het moet wel gewoon schoon zijn! Als ik het aantrof zoals jij het beschrijft zou ik het ook niet accepteren, hoe goedkoop ook.
Ketens zijn over het algemeen beter, maar dit was ook een keten zeg jij?

Ik vind de aangeboden vergoeding, hm, ligt eraan. Bij een van der valk zou ik gewoon m'n geld terug willen, van een zelfstandig klein hotel zou ik het wel redelijk vinden. Heb je voorgesteld om jullie weer zo'n zelfde bon te
geven? Of mag je met jullie bon ook kiezen voor maar 1 nacht?
Diner in een hotel hoeft echt niet extreem duur te zijn hoor. De mini bar meestal wel idd, maar dat zegt niet per se iets over het diner. Een korting van 10 euro kan best behoorlijk zijn.

Snuggle's

Fiorucci

Fiorucci

04-10-2011 om 07:10

Nou, wacht even

Ik vind ook dat je geen luxe kunt verwachten voor die prijs. Maar wat je aantrof, was natuurlijk een ander uiterste. Kapotte vieze spullen aantreffen is natuurlijk belachelijk,zelfs al heb je een bon. Ik heb zelfs een paar keer gebruik gemaakt van een aanbieding, en natuurlijk krijg je dan de kleinste kamer met flutuitzicht, maar je mag toch verwachten dat de boel schoon en heel is! In zo'n hotel zou ik niet meer willen terugkeren, al was het gratis.

Merel

Merel

04-10-2011 om 09:26

Tjee

Nou ja, het laatste wat je nog kunt doen is in het gastenboek op de website (als ze dat hebben) en bij allerlei andere recensie-sites neerschrijven wat je ervaringen zijn met dit hotel, zodat andere mensen gewaarschuwd zijn.

Andere bon als compensatie

Wij doen zo'n hotelbonnachtje ook wel eens. En de addertjes zitten er inderdaad in dat je dingen als administratiekosten en welk hotel (recensies) errug goed moet uitzoeken. Voor de recensies zoek ik gewoon internet af en voor de bijkomende kosten bel ik het bewuste hotel altijd eerst even op en vraag het na.
Als ik jouw was zou ik aansturen op een vergoeding in de vorm van een nieuwe bon. Dezelfde als die je had, dezelfde voorwaarden.
Dus niks 3 nachten en dan ontbijt en diner erbij zelf betalen. Gewoon precies hetzelfde. Omdat dit hotel enorm niet voldoende was en óok nog €35 euro vroeg voor bijkomende kosten. En je die nu 'kwijt' bent.
En die bewaar je om het 'goed' te maken met je man en dan volg je dezelfde procedure als hierboven beschreven om alle addertjes uit te bannen.
groeten albana

Foo

Foo

04-10-2011 om 13:28

Inderdaad: zoover

Ik zou inderdaad een melding doen op zoover.nl met een slechte beoordeling. Ik ben trouwens benieuwd na jouw verhaal wat voor een punt ze krijgen op zoover. Wij gebruiken vaak zoover om te kijken wat de beoordeling is van camping/hotel/pension etc. We hebben daarom al wel eens iets links laten liggen. Dus door jouw melding kunnen anderen voor dat hotel behoed worden.

Tinus_p

Tinus_p

04-10-2011 om 14:26

Personeel

Logeetje:
"Wat me ook verbaasde was dat de receptioniste letterlijk zei: Ja, dat klopt, het spijt me. Ik herken uw probleem maar ik kan er niets aan doen. Dan is dus het probleem bekend bij het personeel."
Het lijkt er op, dat de eigenaar domweg heeft besloten, om niets aan het probleem te doen. Dat doet het ergste vrezen voor het personeel, dat waarschijnlijk net zo slecht behandeld wordt als de hotelkamers.

Tirza G.

Tirza G.

04-10-2011 om 16:46

Verwachten

Je mag ook voor die prijs waar voor je geld verwachten. Dat een hotel aan 'bonnen' doet zegt helemaal niks, familiehotels willen doordeweeks klanten trekken, zakenhotels in weekenden en vakanties. Ik zit in de VS altijd in Hilton en dat kost ca. 50 dollar per nacht. Gewoon een kwestie van slim plannen/inkopen (en natuurlijk neemt mijn organisatie dan meteen 10-15 kamers af, dat scheelt ook). Maar ik heb dan toch écht Hilton-service en kwaliteit.
Binnen Europa zijn de aanbiedingen van Sandton of NH soms heeeeel aantrekkelijk. Een kamer van 130 voor 45 is geen uitzondering en dan heb je dus gewoon kwaliteit. En dat kan met die bonnen ook gewoon. Dus.

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

04-10-2011 om 22:44

Hotelbon

Hotelbon, of aanverwante bonnen zijn bonnen waar je heel erg mee moet uitkijken. Leuk zo'n bon voor 30 euro, maar het komt je áltijd op veel meer te staan. Dat het gebeurt dat je een even groot bedrag aan administratiekosten moet betalen, had ik nog niet eerder gehoord. Meestal lees je dat je voor een flink bedrag moet eten bij zo'n hotel, waardoor het toch een duur uitje wordt.
Ik ga nooit in op aanbiedingen van de hotelbon, of soortgelijke bonnen. Ik noem dit soort 'koopjes' Ikea-constructies. Leuk hoor, zo'n kastje, maar je moet álles er nog bijkopen waardoor het toch duurder uitvalt dan op het eerste gezicht leek.
Dat het zo'n ranzig hotel was is hoe dan ook schandalig. Ik zou er bij een overkoepelende organisatie een klacht over indienen.
Wij gaan de laatste paar jaar met veel plezier naar hotels die ik via vakantieveilingen of hotelkamerveiling e.d. sites heb geregeld. Op zich gaat het hierbij ook om kamers die opgevuld moeten worden als dat niet gebeurt door volbetalende gasten, maar over het algemeen betreft het hotelketens die toch redelijk onder toezicht van de keten staan. We hebben heus wel verschil in kwaliteit, maar het is nog nooit slecht of ronduit vies geweest. Misschien een idee voor jou om het ook eens via die weg te proberen als je weer eens voor minder geld een nachtje weg wilt.

Kaaskopje

Kaaskopje

04-10-2011 om 22:49

Voor een overnachting via vakantieveiling betaal ik meestal niet meer dan 45 euro met ontbijt en dan heb je verder geen verplichtingen. Vaak betaal ik ook minder dan dat bedrag.

Eerst checken op zoover

dan kun je zien wat anderen van een hotel vinden en kom je niet van een koude kermis thuis.

Maar ik kan me voorstellen dat je enorm teleurgesteld bent!

Fiorucci

Fiorucci

05-10-2011 om 07:06

Grote keten

Het hoofdkantoor van die keten aanschrijven, is dat een idee? Weten zij dat het zo'n bende is in dat 'filiaal'? Of krijgen de andere hotels uit die keten ook zulke slechte kritieken?

Puck

Puck

05-10-2011 om 22:05

Ik vermoed

Begint de hotelketen met een F en eindigt het op letcher? Dat is zo'n hotelketen waar veel hotels van finaal afgefikt worden op Zoover en co.

Lynna

Lynna

10-10-2011 om 22:14

Fijn!

Ik ben net als jij heel benieuwd wat er nu beter zal zijn. Maar wel netjes aangeboden, toch?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Puck

Puck

11-10-2011 om 09:02

Netjes toch

Wel jammer dat de overkoepelende organisatie er aan te pas moest komen om het op te lossen, maar ik denk dat ze het zo prima opgelost hebben, meer mag je ook redelijkerwijs niet verwachten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.