Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Groen_en_geel

Groen_en_geel

21-03-2012 om 21:24

Klacht indienen bij toeslagen

Heeft er wel eens iemand een klacht ingediend bij Toeslagen? Ik zit er nu hard over te denken want ik word zo p*ssig en overspannen van die lui. Een jaar geleden moest ik jaaropgaven insturen van de kinderopvang in 2009. Dat heb ik gedaan, en nu komen ze een jaar later zeuren dat ze niet goed waren en of ik het even binnen twee weken overnieuw wil opsturen. Heel irritant, en het is natuurlijk ook te wijten aan mijn eigen slordigheid dat ik nu alles weer moet gaan opzoeken en daar niet gewoon een mapje voor heb, maar om een jaar later te gaan zeuren dat het niet goed is vind ik wel een klacht waard. Het slaat ook helemaal nergens op, want de onvolkomenheid die zij in de jaaropgaven vonden heeft helemaal geen invloed op de hoogte van de toeslag. Bovendien kunnen ze de informatie ook bij de kinderopvanginstelling opvragen. En als ze dat nu voor alle toeslaggerechtigden doen, hoeven ze toch al zwaar belaste (alleenstaande) ouders niet lastig te vallen met hun herhaaldelijke verzoeken.
Weet er nog iemand leuke zinnen om op een uiterst correcte manier mijn enorme ergernis verwoorden?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

21-03-2012 om 21:48

Ja dat kan

Ja, ik moet het eigenlijk ook nog doen. Ik werd een aantal maanden geleden ook nog lastig gevallen met de kinderopvangtoeslag van 2009. Ook dingen die niet ontvangen zouden zijn, toeslag stopgezet, bezwaar aangetekend en dan doen ze er 11 maanden over om dat bezwaar goed te keuren. Krijg je vervolgens weer een of ander wazig bedrag dat je moet betalen en de miep aan de telefoon wist t ook niet, die had geen toegang tot de gegevens??? Ja duhh, waarom zit je dan aan de helpdesk als je niet bij mijn gegevens niet hebt. Ik zou teruggebeld worden. Dat deden ze keurig, maar de eerste vraag was: wat mijn probleem nu was. Aaaaarhg. Leuker kunnen ze het niet maken en makkelijker ook niet. Die hele kinderopvangtoeslag-zooi is een administratieve puinhoop. Kan wel een compleet zwartboek schrijven.
Zo, dat ben ik ff kwijt
En nu op je vraag terugkomend: ja, je kunt een klacht indienen op de site van de belastingdienst, kinderopvangtoeslagen. Was moeilijk te vinden (uiteraard), maar het is er wel. En dan maar hopen dat je ooit bericht krijgt.

mijk

mijk

21-03-2012 om 21:59

Ook gedaan

maar de afhandeling daarvan ging ook ongeveer zo als de afhandeling van de toeslag zelf. Ik ben nog heel serieus bezig geweest met een klacht bij de ombudsman omdat ik de manier waarop toeslagen de boel georganiseerd heeft echt schandalig vind. Ik kwam eens thuis van 3 weken vakantie en toen lagen er 16 brieven op de mat!

Uiteindelijk heb ik het er bij laten zitten maar daar heb ik altijd nog een beetje spijt van...

Mijk

Hanne.

Hanne.

22-03-2012 om 09:17

Ja gedaan

Ja, ik heb een klacht ingediend.

Ik had na de geboorte van mijn 3e een wijziging ingevuld maar na 5 maanden en vele telefoontjes later kreeg ik nogsteeds geen toeslag voor het 3e kind. Ging om ongeveer 500 euro per maand. Best een flink bedrag.

Het heeft mij opgeleverd dat ik gebeld ben door iemand die wel verstand van zaken had en die het de volgende dag geregeld had. Met excuses. Ik heb die 5x500 euro ook in een keer gekregen zodat ik mijn spaargeld weer kon aanvullen (normaal spreiden ze dat dan uit over de resterende maanden van het jaar).

Als je een klacht in wilt dienen zou ik vooral denken, wat wil je er mee bereiken. Bij jouw verhaal denk ik dat een standaard briefje met excuses het meest haalbare is. Word je daar blij van? En is dat de postzegel waard?

Puck

Puck

22-03-2012 om 10:11

Ja precies hanne

Dat is wat ik me ook afvraag: wat wil ik ermee bereiken. Ik heb het idee dat de afhandeling van klachten wel net zo belabberd is als de afhandeling van de "core-business". Het verhaal van Mijk toont dat ook al weer aan.
Dat zou mij een hoop ergernis en tijd gaan opleveren en ik denk dat ik die energie liever aan leuke dingen wil besteden. Maar ergens blijft het toch wel knagen: zij zetten een toelage gewoon pats boem stop als ze vinden dat je iets niet hebt aangeleverd, binnen een maand na het verstrijken van de termijn. Ga je daartegen in beroep dan doen ze er doodleuk 11 maanden over om je bezwaar goed te keuren en dan hebben ze dan nog het lef om te zeggen dat het nog enkele maanden kan duren voor het afgehandeld is omdat ze moeten wachten op de inkomstengegegevens (ja duhhh, ik had de definitieve aanslag IB al lang binnen dus dat kan je binnen een minuut regelen).
En als iedereen het er maar bij laat zsitten dan verandert er dus nooit wat bij die Toeslagen.

mijk

mijk

22-03-2012 om 11:06

Ik heb het gedaan

omdatik de stap naar ombudsman wilde maken en dan moet je eerst klagen bij instantie zelf (terecht,natuurlijk). Ik heb op een gegeven moment nog 600 euro terug gekregen doordat iemand die mijn bezwaarschrift aan het bekijken was inderdaad een rekenfout vond. Was ik erg blij mee te meer daar mijn bezwaarschrift door een collega al een half jaar eerder ongegrond verklaard was!

Mijn motivatie voor ombudsman was vooral dat ik er zelf al zo veel moeite mee had dat ik meniet kon voorstellen hoe iemand die niet hoger opgeleid is bij die club ooit aan zijn geld komt.

Maar er kwamen toen wat prive toestanden en ik liet het te lang liggen en nu is het van mij gewoon te lang geleden.

Mijk

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.