Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Kaaskopje

Kaaskopje

05-06-2012 om 22:39

Kortdurend zorgverlof


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Vakbond

Ja ik herken het vreselijke gevoel van onmacht als je kind ernstig ziek is....Je zou het liever overnemen, maar dat kan niet.
Je zegt je bent lid geworden van de vakbond. Waarom bel je die niet ter informatie? Dan weet je meteen van de hoed en de rand en ga je toch zekerder het gesprek in...
groeten albana

Fransien

Fransien

08-06-2012 om 09:21

Kan de dokter meewerken

Als de behandelend arts in het ziekenhuis verklaard dat de patient naar huis mag, maar toezicht nodig heeft ivm herstel en mogelijke complicaties, sta je heel sterk. De arts heeft verklaard dat er iemand bij haar moet zijn, dus zorgverlof. Als je een beetje schappelijke bedrijfsarts hebt, kun je die vragen zich er tegenaan te bemoeien, de kans dat jij en Roefel uitvallen omdat er even heel veel op je bordje is gekomen (dochter bijna dood is een nogal ingrijpende levenservaring) en dat zorgverlof toestaan het bedrijf wel eens in de toekomst heel veel ziektekosten zou kunnen schelen ivm grote kans op burn out als je niet kunt bijtanken, dat is ook een reden, in ieder geval voor de werkgever.

Kaaskopje

Kaaskopje

08-06-2012 om 22:14

Geregeld

Nou, alle ophef kan weer in de kast. Ik heb vandaag medegedeeld, niet gevraagd dus, dat ik morgen verlof wilde hebben en voor de komende twee weken samen met man zorgverlof wilde plannen (allebei een deel van de werkdag). Ditmaal aan een andere collega, meer van de planning. En geen woord van 'ja maar.... '. Meteen alle medewerking. Heel verfrissend.

nathalie

nathalie

09-06-2012 om 08:34

Fijn kaaskopje maar

kan die planner dat toekennen?!
Hier bij ons kan ik van alles doorgeven aan de planner, en die plant dat dan (als het werkendewijs kan natuurlijk). Als ik zeg dat ik vakantie neem dan plant ze dat in. Maar ze kijkt b.v. helemaal niet of ik nog wel genoeg vakantiedagen heb. Dus dan kan mijn baas langskomen en zeggen, leuk gepland nathalie, maar je vakantiedagen zijn op, dus dat kan niet.
Ik hoop voor jou dat je baas niet komt zeggen, leuk gepland kaaskopje, maar hiervoor geven we geen zorgverlof want je dochter kan die uren voor zichzelf zorgen. Fingers crossed, het zou fijn zijn als het gewoon zo kan, zonder verdere strijd!

Kaaskopje

Kaaskopje

09-06-2012 om 09:23

Nathalie

Als ze dat doen krijgen ze met het halve bedrijf te maken

Kaaskopje

Kaaskopje

09-06-2012 om 09:24

toen ik met mijn verzoek de kamer van hrm binnenliep, zat hrm er met vier oren bij en ze zeiden niets.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.