Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Vic

Vic

01-09-2011 om 23:08

Kosten boekhoud/administratiekantoor

Een kennis van mij is ZZP-er met een omzet van ongeveer 120.000 per jaar. Hij betaalt voor het doen van zijn administratie + jaarafsluiting en belastingaangifte ca. 9000 euro per jaar. Volgens mij moet dat een stuk goedkoper kunnen. Hij zit nu bij een redelijk groot accountantskantoor, maar dat is natuurlijk helemaal niet nodig (ca. 25 uitgaande facturen per jaar). Ik heb hem aangeraden om een aantal offertes op te vragen bij 'gewone' boekhouders/administratiekantoren. Kan iemand inschatten waar die op uit zullen komen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Mijn boekhouder

... doet alles (een factuur of 100 schat ik in en alle bonnetjes) voor, wat zal het zijn, 2500 euro?
Maar het hangt wel van de administratie af. Met 25 facturen 1.2 ton omzetten, lijkt toch wel op verkapt dienstverband op onderdelen. Dat kan nog wel ingewikkeld zijn.
Groet,
Miriam Lavell

MM.

MM.

02-09-2011 om 00:24

Offerti

Zet die opdracht eens uit op offerti.nl, dan heb je binnen een paar dagen een hele stapel offertes met de meest uiteenlopende bedragen. Ik zocht een kantoor om de jaarrekening op te stellen en aangifte IB te doen (administratie bijhouden doe ik zelf). Goedkoopste was 300, duurste 1900 euro per jaar.
Groet MM

Herty

Herty

02-09-2011 om 08:33

De mijne

Ik heb een niet ingewikkelde eenmanszaak met 35 facturen vorig jaar en mijn jaarrekening en aangifte IB van mijn man en mij doet mijn boekhouder voor ongeveer 400 euro.
Administratie doe ik zelf.

Vic

Vic

02-09-2011 om 09:35

Zoiets dacht ik wel, hij kan dus waarschijnlijk veel goedkoper ergens terecht. Het is een redelijk eenvoudige administratie.
De opmerking van Miriam begrijp ik niet helemaal. Hij heeft 25 klanten per jaar, waar haal jij het verkapte dienstverband vandaan? Inkomen is maar een fractie van de omzet overigens.

Klanten of facturen

Je had het over 25 facturen. Daar kunnen ook maar 2 klanten bij horen (elke 14 dagen een factuur). Of één hele grote en een paar kleintjes. In dat geval kan er sprake zijn van verkapt dienstverband.
Bij 25 klanten kunnen net zo makkelijk 100 facturen horen (4 klusjes per jaar per klant).
Vandaar.
Groet,
Miriam Lavell

Kan inderdaad veel goedkoper

Ik heb voor mijn eenmanszaak een speciale zzp-boehouder die 100 euro ex btw per maand vraagt. Doet ie de prive aangifte ook nog bij. Per jaar dus 1200 euri en de btw aangifte per kwartaal en jaarafrekening zit er allemaal bij.
Ik ken helaas de gluiperige praktijken van grootschalige boekhoudkantoren

Dorry

Monet

Monet

02-09-2011 om 18:49

Jeeeee vic!

Wat een geld!!!!
Ik heb over 2010 mijn jaarrekening laten maken (ca. 35 uitgaande facturen en 50 bonnetjes) en de bel. aangifte van zowel mijzelf als mijn man laten doen voor 250 euro! Een middelgroot administratiekantoor die een en ander keurig heeft verzorgd, ik moet wel zeggen dat ik mijn facturen en bonnetje netjes genummerd in een ordner aanleverde, incl. mijn zelfbijgehouden simpele ZZP-boekhouding met daarin alle uitgaven en inkomsten.

In haarlem

vic, ik heb een goede boekhouder in haarlem.
niet duur. als je meer info wilt hoor ik het wel

Vic

Vic

03-09-2011 om 20:37

Annemir

Bedankt voor je aanbod. Hij wil echter liever iemand in zijn eigen regio, dat is niet in de buurt van Haarlem.

Kiki

Kiki

03-09-2011 om 22:37

Dat is best veel

Mijn accountantskantoor doet de gehele personeelsadministratie, jaarstukken, belastingaangifte voor de holding en twee BV's en alles wat daarbij komt kijken voor 4800 euro geloof ik. En ik heb rond de 3000 facturen per maand (die we dan overigens wel zelf verwerken), personeel en een fors hogere omzet en vermoedelijk dus een grotere administratie als je kennis.

Ik zou dus zeker wat anders zoeken als ik hem was! Zondegeld

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.