Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

SandraX

SandraX

27-07-2012 om 12:31

Levensverzekering

Ik hoop dat ik hier een uitleg/advies kan krijgen bij mijn vraag.
Man en ik zijn beide begin 50 en gezien de slechte pensioen vooruitzichten willen we proberen nog iets van een verzekering af te sluiten voor later. We zoeken dus iets wat uitkeert bij overlijden maar ook als de looptijd is verstreken. En dan bijvoorbeeld over 20 jaar. We hebben geen budget om een groot bedrag ineens te betalen voor een spaarplan of zo. We wonen in een huurhuis en hebben alleen een overlijdens risico polis die regels en niet uitkeert bij overlijden.
Hopelijk weet iemand iets , heeft iemand advies .
Alvast bedankt voor het lezen en meedenken

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Veilig

volgens mij kun je beter gewoon sparen en dan, bij een wat groter kapitaal, tegen een wat hogere rente vastzetten (met als uitzondering dat het uitgekeerd kan worden bij overlijden)

lijkt mij het meest safe, maar ik hou dan ook niet zo van beleggen (of ik zou veel geld moeten hebben dat ik zou kunnen missen mocht de beleggingen niet goed gaan)

Chippie

Chippie

27-07-2012 om 17:22

Tja

Ik heb heemaal geen verstand van verzekeren. Maar verzekeringen zijn niet gek. Jullie zijn al in de 50, willen een uitkering als jullie begin 70 zijn e/o bij overlijden. Het is niet reëel om te verwachten dat je tegen een laag maandbedrag een flink groot kapitaal kunt vergaren.

Zelf ben ik redelijk simpel qua pensioen. Ik heb een pensioen en hoeveel er straks precies wordt uitgekeerd blijft koffiedik kijken. Als dat echt belabberd is, dan zit alles en iedereen in de problemen. Dat maakt het vast minder erg

Bovendien hebben we nu drie kinderen en daar gaat 33% van ons inkomen naar toe (volgens Nibud en ook volgens mijn eigen portemonnee). Er blijft dus een smak geld over op het moment dat de kinderen gevlogen zijn.

En heel veel illusies maak ik me niet; als ik de 70 gepasseerd ben, wil ik niet elk dubbeltje om hoeven draaien maar ik heb dan waarschijnlijk ook geen grote wensen meer... (oef, dat klinkt wel erg fatalistisch).

Mijn man wil wel eens extra sparen voor het pensioen. Ik vind dat onzin. Mijn moeder is jong overleden en ik heb echt geen zin om te sparen waarvan ik niet eens weet of ik het überhaupt haal. Wel vind ik het belangrijk dat bij overlijden de andere partner met de kinderen door kan blijven leven. Dat heb ik onlangs doorgerekend. En als ik daarin alles meeneem dan ziet het er een stuk positiever uit dan ik had kunnen denken.

Voor jullie is er geen overlijdensuitkering (?) maar de andere partner krijgt waarschijnlijk wel meer huurtoeslag.

Ik ga dus mee met Mien: zet ged gewoon voor een langere tijd weg. Neem verschillende deposito's met verschillende looptijden. Voor tien jaar krijg je iets van 4% rente.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.