Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Kaaskopje

Kaaskopje

17-12-2011 om 21:37

Loon in natura / koffie thee ter beschikking stellen


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

22-12-2011 om 06:25

Kaaskopje

Nee,dat bedoel ik niet. Ik bedoel de opdrachtgever, het bedrijf waar jij voor belt. Het cc waar mijn zoon werkte, had geen kledingvoorschriften. Tot de opdrachtgever langskwam. Ineens was de regel: de heren dienen een overhemd te dragen. Maakt geen zier uit zou je denken, maar de opdrachtgever wilde dat, punt. Zij zijn uiteindelijk jouw baas.

Kaaskopje

Kaaskopje

22-12-2011 om 11:26

Oh ok

Ja ook dat is zo. Wij ondervinden nu persoonlijk ook dat de opdrachtgever de baas is. Niet ik, maar man. Dat gaat ons een paar honderd euro per maand aan inkomsten schelen Gelukkig waren we daar nog niet zo lang aan gewend, gewoon weer terug naar af.

Vic

Vic

22-12-2011 om 11:49

Kaaskopje

Oh, wat vervelend zeg ;-( Maar ook dat mag vaak niet zomaar, zo ineens je salaris verminderen. Of zat je man nog in een proefperiode?

Kaaskopje

Kaaskopje

22-12-2011 om 12:05

Nee

Hij had een nieuwe functie binnen het bedrijf en gaat weer terug naar de oude. Heel jammer.Maar gelukkig hebben we werk en daar gaat het om.

Tirza G.

Tirza G.

22-12-2011 om 12:07

Ja precies

Een hervormer, aangesteld door de directie. Die het dus hoogstwaarschijnlijk nodig vond dat er werd hervormd.

Nog effe, en we krijgen de beeldenstorm ook nog. Beeldschermenstorm misschien

Tirza

Vic

Vic

22-12-2011 om 12:19

Zou ik nog maar even goed uitzoeken

Volgens mij mag een werkgever niet zomaar minder gaan betalen als functies verdwijnen of als hij iemand in een andere functies plaatst. Een kennis van mij, directiesecretaresse, ging van 40 naar 24 uur en kreeg toen een functie als afdelingssecretaresse. Haar werkgever wilde ook het salaris verminderen, maar dat bleek niet te mogen. Ze heeft er toen wel haar rechtsbijstandsverzekering op gezet.
Ik snap dat jullie blij zijn dat je werk hebben, maar je kunt je toch maar niet alles laten welgevallen?

Roosje Katoen

Roosje Katoen

22-12-2011 om 15:50

Kaaskopje

Volgens mij mag dat niet hoor, een lager salaris uitbetalen bij reorganisatie of verandering van functie. Ik zou even contact opnemen met de OR, of anders je rechtsbijstandsverzekering.

bibi63

bibi63

22-12-2011 om 21:52

Klopt vic en roosje

Bij een reorganisatie kan het helaas gebeuren dat je functie gedegradeerd wordt of dat je een andere (lagere) functie krijgt. Maar ze kunnen NOOIT je salaris verlagen. Het enige nadeel is wel, dat je dan in een lager functiegroep komt (evt. met opslag om je salaris te compenseren), maar de top van die functiegroep is dus normaliter lager, dan dat je huidige top was, dus uiteindelijk verlies je er wel mee.
Gr. Bibi

Kaaskopje

Kaaskopje

23-12-2011 om 00:57

Het heeft niet met de salarisschaal te maken

maar met de toeslagen. Hij werk niet meer buiten de normale werktijden en krijgt die toeslagen dus niet meer.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.