Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Ellen

Ellen

19-03-2009 om 21:34

Mag dit zo maar? Juridisch advies gevraagd..

Hallo,

Ik zit met de volgende kwestie. Ik zal het proberen kort te houden.

Januari 2008 ben ik gaan werken als postbezorger bij Sannd.
Zoals misschien wel bekend is betaalt Sannd zijn personeel erbarmelijk weinig. Toen ik tijdens mijn eerste sollicitatiegesprek hoorde hoe slecht de verdiensten waren heb ik gezegd dat verder praten weinig zin had want dat ik dat never nooit ging doen voor dat geld (natuurlijk wel in iets andere bewoordingen).
De toenmalige manager wilde mij echter zo graag hebben (ik had ervaring als postbezorger bij TNT) dat hij mij een aanbod deed waar ik goed mee kon leven.
Ik kreeg elke maand een vast bedrag aangeboden voor 2 wijken.
(normaal gesproken betalen ze uit per poststuk, nl. 6 ct).
Nu is er sinds dit jaar een nieuwe manager gekomen. De vorige was ineens weg (vreemd).
Ik moest woensdag op gesprek komen en het komt er op neer dat ze het aanbod van de vorige manager gaan terugdraaien. Iedereen krijgt weer per stuk uitbetaalt; de pakketprijzen gaan er uit.
Ik moet vrijdag uitsluitsel gaan geven wat te doen. Ik ben er zelf al uit, maar...
ik vroeg me eigenlijk af of dit zo maar kan.
Ik ben die pakketprijs met de vorige manager overeen gekomen. Er staat niets op papier maar volgens mij is een mondelinge overeenkomst toch bindend?
Kan dit zo maar terug gedraaid worden?

Ik hoop hier iemand te vinden die van de hoed en de rand weet. En sorry voor het misschien wat langdradige verhaal..

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

19-03-2009 om 21:36

Niet langdradig

Ellen:
'Er staat niets op papier maar volgens mij is een mondelinge overeenkomst toch bindend?"
Ja, maar bewijs het maar eens. Omgekeerd, als je bewijzen hebt, sta je sterk.

Ellen

Ellen

19-03-2009 om 22:56

Tinus en pelle

Tinus: het enige bewijs dat ik heb is dat ik aan kan tonen dat ik al die maanden 350 euro op mijn bankrekening gestort heb gekregen. Elke maand hetzelfde bedrag. Ik ben alleen bang dat dit niet afdoende is.

Pelle: idd weet ik wel zeker dat die vorige manager mij (en misschien nog wel meer bezorgers) uit wanhoop dit bedrag heeft aangeboden. Elke week weer krijg ik flyers in mijn brievenbus dat ze mensen zoeken.
Ze willen het nu gaan oplossen door wijken bij elkaar te gaan voegen zodat er minder mensen nodig zijn.

Een contract krijgen bezorgers bij Sannd niet; wel een bezorgovereenkomst.
Ik ben uiteindelijk bij TNT (toen nog TPG)gestopt omdat ik toen zwanger was van mijn derde kind en met nogal wat lichamelijk ongemak te kampen kreeg...

Enfin, ik neem mijn verlies maar en ga op zoek naar iets anders...

Groet en bedankt voor jullie reactie

annemies

annemies

20-03-2009 om 10:58

Kan niet zomaar

Ik zou hier eerst eens mee naar een wetswinkel gaan. Al 14 mnd exact hetzelfde bedrag op je rekening krijgen lijkt mij nl wel een duidelijk bewijs voor deze afspraak. Of dit (dat je ermee naar een wetswinkel gaat om ernaar te laten kijken omdat een mondelinge afspraak wel degelijk bindend is) eerst even melden aan je nieuwe manager. Ik ben wel benieuwd naar zijn reactie op deze 'toevalligheid'

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.