Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Jitske de Graaff

Jitske de Graaff

22-12-2011 om 15:21

Mag ik even balen.....

Kom er net achter dat we vergeten zijn kinderopvangtoeslag aan te vragen sinds 2009... Dacht dat het gewoon doorliep. Stom natuurlijk. Aanvragen ga ik nog wel doen, maar er staat dat het niet meer mag.
Maar voor 2000 euro per jaar wil ik dat nog wel even proberen...
2011 komt wel goed natuurlijk, maar 2009 en 2010...

Zonde! 4000 euro misgelopen!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Snapputnie

Maar Jitske, die kinderopvangtoeslag *loopt* ook gewoon door. Die hoef je niet telkens opnieuw aan te vragen. Wij kregen een week of wat geleden de bedragen voor 2012 door en ik kan je verzekeren dat ik voor dat jaar geen aanvraag heb ingediend.
Wel moet je achteraf de nodige bewijzen opsturen, doe je dat niet dan kan het zijn dat de al toegekende toeslag wordt ingetrokken, maar dan kan je zonodig tegen die intrekking nog bezwaar maken.

Maar je hoeft het dus echt niet elk jaar opnieuw aan te vragen.

En dan nog: als het maandelijks betaald wordt (dat is toch meestal het geval, misschien wel altijd zelfs) heb je dan niet die paar honderd per maand gemist?

Of bedoel je dat je kind sinds 2009 op de opvang zit en je dacht dat je die toeslag automatisch kreeg? Dan heb je inderdaad wel een probleem, maar zo begreep ik je posting niet

Maar zoals de kop al zegt: ik snap het dus niet.

Groeten,

Temet

Kaaskopje

Kaaskopje

22-12-2011 om 17:17

Ik ook niet

Als je het nodig hebt dan hou je dat toch maandelijks in de gaten?

Uitstel

Hoi,
Zover ik weet, kun je alleen nog kinderopvangtoeslag aanvragen voor 2009 en 2010 als er uitstel loopt voor de inkomstenbelasting.
Maar, niet geschoten is altijd mis.
Voor 2011 kun je nog aanvragen tot 1 april 2012.

Rosase

Rosase

23-12-2011 om 00:15

Ik wel

Moest ooit eens een jaaropgave aanleveren en was daar niet snel genoeg mee. En toen was de belastingdienst zo vriendelijk om in de tussentijd mijn aanvraag voor het volgende jaar maar even stop te zetten.

Kreeg ik wel een nette brief over. Als ik toch kinderopvangtoeslag op prijs stelde, moest ik het zelf maar even aanvragen.

Zou natuurlijk kunnen dat zoiets ook gespeeld heeft bij Jitske.

Jitske de Graaff

Jitske de Graaff

24-12-2011 om 16:05

Toelichting

Kind ging van kdv naar bso, vandaar dat het niet doorliep... En gelukkig zijn we in de rijke omstandigheden daar we het niet missen. Maar zelfs dan is 4000 euro een hoop geld....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.