Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

100%mama

100%mama

19-03-2009 om 19:32

Mag werkgever uren veranderen?

Even een vraagje, ik werk nu op de dinsdag-middag, maar eigenlijk heeft mijn werkgever door uitval van een collega die ontslag heeft genomen mij in de ochtend nodig. Een regelrechte ramp zou het niet zijn, maar qua uren om dingen bv in de huishouding te doen lever ik in omdat ik nu zeg maar van 08.30 tot 12.45 heb en anders van 12.30 tot 15.30. Ik blijf dus eigenlijk liever in de middag werken. Wie weet hoe het zit?

Groetjes, 100%mama

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
koentje

koentje

19-03-2009 om 23:55

Misschien

heb je 'recht'op om je uren zo te houden. Als het voor jouw geen ramp is zou ik maar doen wat hij wil, tot hij iemand anders gevonden heeft. Een beetje krediet opbouwen bij je baas kan geen kwaad. Jij wil toch ook flexibiliteit als je kind ineens ziek is?

Sjillie

Sjillie

20-03-2009 om 13:34

Cao

zegt die er iets over?

Bij mijn werk is het zo dat werkgever mijn dagen/ uren kan veranderen mits ik als werknemer 2 maanden de tijd krijg om het prive te regelen.
Indien er een crisis ontstaat en er accuut personeel nodig is wordt eerst iedereen vriendelijk verzocht om te komen, reageert daar niemand op dan kan werkgever een werkopdracht aan iemand geven en ben je verplicht te komen.

Gr Sjillie

Het ligt aan je contract

Als er in je contract de dag en het aantal uren staat dan heb je wettelijk recht om op die dag te werken. Maar wat is recht hebben als je daarmee de arbeidsrelatie verstoord.

Als er alleen over het aantal uren gesproken wordt in je contract dan is de werkgever in principe vrij die in te delen op werkdagen die gelden voor je branche. Ook dit gebeurt niet zomaar want het gaat meestal in overleg.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.