Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Suzanne33

Suzanne33

29-04-2009 om 07:03

Mag werkgever werkgeversverklaring afgeven weigeren?

Ik heb een werkgevers verklaring nodig (Hypotheek),deze heb ik eind vorig jaar ook gekregen,maar door fouten (ipv 5,25% maar 5,05% rente) moet ik hem opnieuw hebben.De hele procedure moet opnieuw.Echter krijg ik wel een verklaring binnen,maar de intentie zijn ze vergeten in te vullen,dus ik hun daar op geattendeerd,na ruim een week nog steeds geen verklaring binnen,ik gebeld met werkgever en die weigert nu een werkgeversverklaring met intentie af te geven,terwijl ik die oktober vorig jaar wel gekregen heb.
Doordat er fouten zijn gemaakt en ik geen nieuwe werkgeversverklaring krijg met intentie,lopen mijn man en ik best veel geld mis.
Ik heb mijn werkgever erover gebeld,die vertelde mij dat ze het nu niet afgeven,omdat ze niet weten hoe het met de huidige aanbesteding van klanten gaat en ze nu ineens niet weten of ik mijn baan nog heb na afloop van mijn contract.Ik vind het raar, nog geen half jaar terug geven ze de werkgeversverklaring met intentie wel af en nu ineens niet meer
kan ik een schade vergoeding krijgen en zo ja bij wie moet ik dan zijn?

suzanne33

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

29-04-2009 om 09:48

Ja dat mag

want als ze het wel invullen geven ze in feite foute informatie door en dat mag ook niet van de hypotheeknemer.
En het betreft een nieuwe verklaring in een nieuwe periode. Dat het bij de hypotheeknemer verkeerd is gegaan kan je werkgever niets aan doen.
De werkgever ziet alleen een nieuwverzoek voor een verklaring.

Beetje flauw

Ik vind de reactie van je werkgever een beetje flauw. Je kunt altijd als werkgever invullen dat je de intentie hebt om het contract te verlengen of om te zetten in een vast contract. Dit verplicht de werkgever helemaal niets!

Maria

Maria

29-04-2009 om 12:17

Inderdaad flauw

want zo´n verklaring verplicht een werkgever tot helemaal niets. Dat is het verschil tussen een contract en zo´n verklaring. Volgens mij zou een werkgever theoretisch met werkgeversverklaringen kunnen strooien. Of dat praktisch is, is dan weer de vraag.... Vraag me nl. toch af waarom er dan relatief zoveel belang wordt gehecht aan zo´n verklaring.... Is er iemand die dit weet?

Maria

Kul inderdaad

Zoals gezegd verplicht de verklaring de werkgever tot niets, en hij is ook op geen enkele manier aansprakelijk tegenover de bank. Denkt-ie soms dat de bank bij hem verhaal komt halen als jij toch ontslagen wordt? Alsof de bank dat weet, zolang jij betaalt kraait er geen haan naar.

Leg het 'm uit, zeg dat je hem er echt niet aan ophangt, en probeer 'm om te praten.

Sterkte

Temet

Minet

Minet

29-04-2009 om 12:52

Onzin inderdaad

Blijft hij weigeren, zeg dan dat je bereid bent een verklaring te ondertekenen waarin staat dat jij de werkgever niet op basis van deze werkgeversverklaring zal houden aan wat hij daarin verklaard.
Sterkte!

suzanne33

suzanne33

29-04-2009 om 16:48

Vervolg

Heb onze hypotheekadviseur gebeld,omdat er toch in een offerte staat dat we een hypotheek krijgen op basis van vorig jaar de verklaring,kunnen we gelukkig wel tekenen bij de notaris voor het huis, alleen zullen onze maand kosten dan op basis van 5,25% zijn.Ben daar wel blij om,we lopen alleen nog wel het geld mis,koopcontact is ook vorig jaar al getekend.
Ik weet wel dat ik op zoek ga naar een andere werkgever.He b nog geprobeerd de leidinggevende over te halen gisteren en vandaag,maar helaas niet gelukt.
Ga in ieder geval nu genieten v/d meivakantie en leuke dingen doen met de kinderen.
Als het het eind v/h jaar was geweest,had ik waarschijnlijk wel een verklaring gehad,omdat ze dan meer weten over de aanbesteding van klanten.Ik weet wel dat ik geen risico wil nemen en op zoek ga,ga snuffelen naar een ander baantje.
Blijf het ook belachelijk vinden,maar kan er verder niks aan doen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.