Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Vic

Vic

17-07-2009 om 14:38

Mexicaanse griep

Wordt er bij jullie op het werk al rekening gehouden met een mogelijke grote uitbraak van de Mexicaanse griep in het najaar? Je hoort en leest er van alles over, maar bij mij op het werk gaan we er nog altijd vanuit dat we vanaf september een inhaalspurt gaan maken om de jaardoelstellingen te halen.
En hoe zou je daar zelf mee omgaan? Het lijkt gewenst om bij iedere snotneus of zere keel thuis te blijven om te voorkomen dat je je collega's aansteekt. Ik weet niet hoe het bij anderen is, maar hier in huis heeft altijd wel iemand een verkoudheid of last van zijn darmen (we wisselen elkaar af). Kan ik dan maar beter de laatste vier maanden van het jaar thuis blijven? (dat laatste met een

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

18-07-2009 om 12:53

Niemand?

Daar concludeer ik maar uit dat het bij jullie ook niet zo leeft. Voor wat betreft het werk dat ik doe, zullen burgers er niet echt rouwig om zijn als dat een tijdje platligt, maar ik kan me voorstellen dat er bedrijven/instellingen zijn waar je echt niet een paar maanden op halve kracht kunt werken.

Brianna F

Brianna F

18-07-2009 om 14:48

Meneer f

heeft van zijn bedrijf (energiemaatschappij) een aantal regels meegekregen op papier.
Een ervan is dat hij 5 dagen per week thuis moet gaan werken als de griep echt doorzet.

Mail

hoi
ik werk bij een bedrijf met 2000 medewerkers, waarvan zo'n 500 medewerkers veel internationaal reizen. De mexicaanse griep is iets waar wel rekening mee wordt gehouden. We hebben afgelopen week een mail gekregen met daarin een duidelijk beleid over hoe om te gaan met de griep. wat te doen als, wat als voorbereiding, een paar informatiesheets van instanties erbij enzovoort.

Kortom... er wordt duidelijk rekening mee gehouden, maar persoonlijk vind ik het nog onduidelijk of we echt wat kunnen verwachten...hoe erg het kan gaan worden zeg maar.

Groetjes
Gruffalo

Tijgeroog

Tijgeroog

18-07-2009 om 20:34

Brianna

Je bedoelt toch dat als er een grote griepuitbraak is, hij thuis moet gaan werken?
Ik dacht even dat als je man echt griep heeft, hij thuis moet gaan werken...

tonny

tonny

19-07-2009 om 12:23

Jawel

Op school is er wel over nagedacht, maar wacht men af wat de overheidsadviezen zijn. Wellicht scholen dicht?
Voor de vakantie ging een excursie naar een waterzuiveringsbedrijf niet door omdat daar een school met een griepgeval was geweest.

In de kerk waar ik ambtsdrager ben (da's geen echt werk, maar je hebt wel met mensen en verantwoordelijkheden te maken) is gesproken over de wijze waarop het avondmaal gevierd wordt (doorgeven van de beker wijn en het brood).
Ook hier worden overheidsadviezen afgewacht, er is slechts vijfmaal per jaar avondmaal dus op dit moment is een besluit niet nodig.

Tonny

Brianna F

Brianna F

19-07-2009 om 16:38

Tijgeroog

Ja, dat bedoel ik, het stond er wat krukkig. Als mijn man griep zou hebben denk ik niet dat hij nog achter zijn laptop kruipt, maar eerder het bed in.

sidneysheldon

sidneysheldon

21-07-2009 om 20:44

Tamiflu besteld op werk

ik begreep dat op mijn werk er 1000 stuks Tamiflu op een geheime locatie worden bewaard..

er werken duizenden mensen (6000 zo'n beetje) dus ben benieuwd wie ze krijgt als oneerbiedig gezegd de pleuris uitbreekt?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.