Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

banenzoeker

banenzoeker

10-01-2011 om 23:08

Moderne media en baan zoeken

Om mij heen hoor ik steeds vaker dat mensen een baan vinden via Facebook of LinkedIn. Nu zit er aan te denken om daar ook een account te nemen en mijzelf te promoten. Maar daar zit nu net het probleem, hoe promoot je jezelf daar dus?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ijsvogeltje

ijsvogeltje

10-01-2011 om 23:24

Eerst maar eens een account aanmaken

Maak eerst maar eens een account aan op LinkedIn en zorg dat je een eerste 'ladinkje' connecties hebt. Al doende ga je merken wat zo'n sociaal netwerk inhoudt en wat de mogelijkheden zijn. Ik kan je hier nu van alles gaan uitleggen over wat je allemaal zou kunnen, maar dat is allemaal abrcadabra als je niet thuis bent op LinkedIn.

Minet

Minet

11-01-2011 om 08:11

Boek

http://solliciterenvialinkedin.wordpress.com/

Dit boek ga ik een dezer dagen aanschaffen, schijnt er zinvol te zijn.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

11-01-2011 om 09:27

Boek?

Volgens mij is het zonde van je geld om een boek aan te schaffen. Over LinkdIn moet je niet lezen, LinkedIn'en moet je gewoon doen. Account aanmaken en jezelf er toe zetten om iedere dag een bepaalde tijd er mee bezig te gaan en te ontdekken wat er kan.

guera

guera

11-01-2011 om 10:14

Jezelf promoten

is een NO GO in de social media. Dat wordt meteen 'afgestraft'. Je moet inderdaad connecties opbouwen en het beste werkt als je werk aanbevolen wordt door anderen. Je kunt wel anderen vragen om een recommendation over jou te schrijven.
Maar het is niet iets waarvan je zegt: ik maak vandaag een account en dan heb ik morgen een baan. Het duurt even voordat je connecties hebt opgebiouwd en credits en accountability om dan maar in de termen te blijven.
Gewoon aanmaken zo n account een serieus profiel aanmaken en es rondneuzen

Idd

een boek kopen over linkedin zou ik inderdaad ook niet doen. Investeer wat tijd in het aanmaken van een account, zet je werkervaring er zo goed mogelijk op en maak er in ook duidelijk dat je op zoek bent naar een nieuwe uitdaging.

en dan maar linken met je vrienden, kennissen, connecties, iedereen die je kent. kost veel tijd maar kan ook veel opleveren. Als mensen jou kennen, zien dat jij een baan zoekt en een leuke baan weten dan komt het vanzelf.

Gruffalo

banenzoeker

banenzoeker

11-01-2011 om 20:18

Account gemaakt in elk geval

moet even een beetje gaan rondneuzen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.