Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Moederbaantje

Hoi,
Mijn man is kostwinnaar en ik ben huisvrouw. Nu zoek ik een manier om er wat bij te verdienen, zonder kinderopvang nodig te hebben. Ik dacht aan krantenwijk of schoonmaken (na kantoortijd). Wie van jullie heeft zo'n bijbaan en wil daar wat over vertellen? Wat verdient het, om te beginnen? Op welke uren werk je? Hoe organiseer je je andere taken zó dat je niet in de knel komt? Zijn er dergelijke bijbaantjes waarbij je zelf je uren mag bepalen en/of alleen werkt?
Dank voor jullie informatie, bij voorbaat.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Schoonmaakster basisschool

Hallo Peenvogel,

Ik werk al jaren als schoonmaakster op de basisschool bij ons in het dorp. Ik werk 10 uur per week, 5 1/2 uur op woensdag en 4 1/2 uur op vrijdag. Op woensdag werk ik van 11.30 tot 17.00 uur (mijn dochter is dan bij oma) en op vrijdag van 11.00 tot 16.30. Dan ben ik net thuis als mijn dochter thuiskomt. Er werken nog 2 andere schoonmaaksters, en die werken op iets andere tijden. In het verleden heeft een collega op woensdagavond en op zaterdag gewerkt, zodat ze ook geen opvang hoefde te regelen.
Ik verdien bijna 400 euro per maand.
Het fijne aan deze baan is dat ik alle schoolvakanties (doorbetaald) vrij heb, en dan dus ook geen opvang hoef te regelen.

Bastet

Bastet

17-02-2010 om 19:20

Post en poetsen

Je kunt post gaan lopen,of gaan poetsen bij mensen thuis.Het laatste betaald beter,maar de sociale voorzieningen zijn beter bij TNT.bedrijven zoals Sandd en dergelijke betalen erg slecht.
Bastet

Lies

Lies

17-02-2010 om 21:36

Hmm

ik vind het erg denigrerend klinken.... 'moederbaantje' .

je bedoelt denk ik dat je weer een leuke en/of uitdagende en/of interessante baan voor je zelf wil? waarom begin je al met het een 'moederbaantje' te noemen?

Hoeveel uren zou je willen werken? als je elke dag vroeg begint (je man kan misschien de kinderen naar school brengen), kun je zo 20-30 uur per week werken, en kun je erg leuke banen vinden. wat wil je, wat lijkt je leuk?

Lies

Linda99

Linda99

17-02-2010 om 22:20

Je kunt echt leuk en uitdagend werk doen voor een goed salaris zonder dat je kinderen naar de opvang moeten. Ik doe het namelijk

Wel is het zo dat ik in de loop der jaren mijn werktijden zo heb kunnen aanpassen dat ik nu 24 uur verdeeld over 4 dagen werk waarvan 1 dag thuis en 1 dag met een oma die de kids uit school haalt. De andere twee dagen tot 14.00. Ze hoeven alleen 3 dagen naar de overblijf maar da's alleen maar handig omdat niemand zich dan hoeft te haasten

Kijk eens op van9tot3.nl Daar staan vaak aardige banen met flexibele werktijden.

Beo

Beo

17-02-2010 om 23:13

Moederbaantje

Ik begrijp wat Lies en Linda bedoelen. Ik vind zelf dat je thuis en zorg en werk zoveel mogelijk eerlijk moet verdelen. Maar Peenvogel noemt zichzelf huisvrouw en heeft het zelf over krantenwijk of schoonmaken. Daaruit maak ik op dat ze niet echt veel opleiding en ervaring heeft. En dan is een klein baantje voor wat extra geld geen volwaardige baan, maar inderdaad een bijbaantje of een moederbaantje.
Peenvogel, in jouw geval zou ik voor de post gaan. Of bij de winkels in de buurt informeren.

Beo.

Pgb baan

IK had een baan met PGB bij een oudere mevrouw. Poetsen en administratie doen, dus zakelijke telefoontjes voor haar plegen, formulieren invullen , zij deed eigenlijk niets, alleen slapen , zitten tv kijken en eten. IK ging haar regelmatig wassen, maar alles was in overleg toen ik bij haar begon. Door de extra funktie verdiende het toen aardig.IK werkte 12 uur per week en verdiende €600,- bruto. IK regelde alles zelf met PGB , dus van het belastingvrije bedrag moest wel zo'n 33% naar de belasting, dat zette ik al opzij, omdat er geen inhoudingen waren. IK kon met haar uren bespreken en dat was erg flexibel, want zij was mijn baas en geen thuiszorg of wie dan ook. Als ik overdag niet kon kwam ik in de avond en als het helemaal niet anders kon in het weekend of zelfs met kind.

Polly Shearman

Polly Shearman

18-02-2010 om 10:33

Ik denk

dat de kinderen van peenvogel nog niet op school zitten, want anders had ze wel gevraagt om een baan tijdens schooluren.
groet, polly

Tihama

Tihama

18-02-2010 om 11:21

Polly

Ik herinner me van andere draadjes dat de kinderen wel op school zitten. Iets met blijdschap dat de kerstvakantie voorbij was zodat ze zich weer aan het huishouden kon geven zonder interrupties van man of kinderen.

Tihama

Ursula

Ursula

19-02-2010 om 09:34

Strijken

Ik ken veel moeders die de strijk doen voor werkende gezinnen. De wasmanden worden gebracht en een dag later gestreken weer opgehaald. Zo verdien je makkelijk een centje bij.

tonny

tonny

20-02-2010 om 16:32

Pfff strijken...

sja, dat kan. Thuis, TV aan, of zoiets, en gaan!
Moet je wel echt een strijkfanaat zijn, de meesten hier doen het zelden, heb ik weleens begrepen.

Ik heb er geen uitgesproken hekel aan, maar om het nou als werk te doen - nou nee. Een keertje voor een zieke vriendin of buurvrouw is prima, dat dan weer wel.

tonny

Alette

Alette

22-02-2010 om 10:52

Peenvogel

Je zoekt iets makkelijks om naast je huishouden niet al teveel na te hoeven denken?

Ik zit ook wel eens te denken als ik aan het werk wil, is er in de verzorging (poetsen) snel wat te vinden denk ik, desnoods eerst zwart en handje contantje via de buurvrouw of zo... Maar ja, aan de andere kant, het is fijn om mensen te helpen maar poetsen doe je thuis ook al. Zou je niet iets uitdagenders zoeken of is dit echt je ding?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.