Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Moet je mee betalen aan een vereniging van eigenaren?

We hebben een vakantie-appartement in Duitsland vorig jaar verkocht. Het idee was om dat te verhuren. Helaas hebben de buren de verwarming niet aangedaan en is de waterleiding gesprongen. We hebben het de eerste winter daarom bijna niet kunnen verhuren. De vrouw die het gebouwenbeheer doet heeft bij de verzekering gelogen en gezegd dat de verwarming uitgevallen was. Op die manier hebben ze geld bij de verzekering kunnen loskrijgen. Ik heb een paar keer gebeld en gevraagd wanneer ik onze kostendeclaratie kon opsturen en wat daaronder zou vallen.

De vrouw zei dat ze dat echt niet telefonisch kon doorgeven. Ik ben in mei speciaal bij haar langsgeweest. Ik stond na tien minuten van dat gesprek weer buiten terwijl ik speciaal daarvoor uit nederland moet komen. Nee, het was nog niet zover dat we de kosten konden declareren, ze zou me het nog wel laten weten.

Ik heb gisteren gebeld en kreeg nu te horen: "Nee, dat had u in april al moeten doen, nu is het te laat".

Oftewel alle andere huiseigenaren gaan wel schade vergoed krijgen en wij niet. Net op hetzelfde moment wordt er 550 euro van onze bankrekening automatisch afgeschreven omdat de bijdrage van eigenaren niet alle kosten had gedekt. Volgens mij trekt dat mens al haar vriendjes aan en wordt er helemaal niet gekeken naar de goedkoopste aanbieder. In ieder geval wordt een deel van de werkzaamheden door de zoon van een van de eigenaren uitgevoerd.

Wat kan ik nu doen? Ik wil ook een deel van mijn schade vergoed en overweeg de automatische maandelijkse bijdragen van de VVE anders maar stop te zetten tot ik ook wat geld heb gekregen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

28-07-2010 om 14:50

Precies

DRommels beschrijft netjes hoe het naar NL recht is -maar het gebouw staat in Duitsland.
Het pragmatische advies; een procedure met duitse advocaten is duurder dan 550 euro. De echte vraag is of je wel verder wil met deze VVE, of dat je niet beter kunt verkopen.

liat

liat

28-07-2010 om 15:17 Topicstarter

Spijker op de kop

Onze conclusie is ook dat we beter kunnen verkopen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.