Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Fransien

Fransien

30-05-2012 om 12:29

Naam voor een praktijk


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ilsepilse

ilsepilse

01-06-2012 om 19:59

Learn to learn...

misschien wat?

Mea Proefrok

Mea Proefrok

02-06-2012 om 09:20

Niets engels

Misschien heel raar om te horen van een docent Engels, maar als het werk op zich niets met de taal van doen heeft, zou ik geen Engelse naam aan het bedrijf geven. Je gaat toch niet over de grens exporteren?

truus86

truus86

02-06-2012 om 20:36

Bloemennaam

Vlijtig Liesje

+ Brunette +

+ Brunette +

03-06-2012 om 00:44

Jaaah!

Vlijtig Liesje. Origineel, een naam die blijft hangen en dicht bij het onderwerp.

Fiorucci

Fiorucci

03-06-2012 om 09:33

Die vind ik leuk, Vlijtig Liesje.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

03-06-2012 om 09:55

Ik stem ook voor!

Wat een leuke naam, dit is het helemaal. Niet twijfelen, gewoon doen en reserveer die naam!

Rosa van der Zanden

Annet

Annet

03-06-2012 om 10:31

Ik zou het niet doen

Ik vind de naam "Vlijtig Liesje" erg tuttig klinken.

Ik denk dat er ook best veel mensen (vooral kinderen en jongeren en buitenlanders) die het woord vlijtig niet eens kennen.

kamille

kamille

03-06-2012 om 10:44

Zomaar een idee

Myosotis - vergeetmeniet

Rosase

Rosase

03-06-2012 om 12:15

Vlijtige lies

Daar zou ik voor gaan.

Dat is wat sterker dan Vlijtig Liesje en dan heb je toch meteen je bloemennaam te pakken, en met een knipoog.

+ Brunette +

+ Brunette +

03-06-2012 om 12:34

Het tuttigheidsaspect

Vlijtig Liesje is zo over de top dat het wel weer leuk is (vind ik dan). Vlijtige Lies is een goed alternatief, inderdaad wat stoerder. Zelf zou ik Lies met een hoofdletter doen, is iets duidelijker in de zin van dat het niet om een tuiniersbedrijf gaat. Jongeren die de plant niet kennen, daar zou ik me niet zoveel van aantrekken, het zijn de ouders die jouw rekeningen gaan betalen. Verder zou ik een stoer logo bedenken, dat combineert leuk met het tuttige van de naam. Ik zie een strak ontworpen plaatje voor me van een flitsend gekleed meisje met een stapeltje boeken onder de arm.

Vic

Vic

03-06-2012 om 14:37

Mwah

Vlijtige Lies of Vlijtig Liesje vind ik beide hmmmm tja. Het is dan in ieder geval duidelijk dat het een vrouw is die het bedrijf runt, maar of dat er toe doet...

Anneke

Anneke

03-06-2012 om 15:44

Nee

Ik denk dat zo iemand met zo'n naam zich of het werk niet serieus neemt.

Gewoon een naam nemen die niet origineel is maar wel duidelijk maakt waar het om gaat. Ik zie geen enkele man dit soort namen bedenken.

truus86

truus86

03-06-2012 om 17:14

Nog eentje

De vorige naam was een beetje een grap omdat ik hem zelf zeer tuttig vind. Ondanks dat ik de plant wel leuk vind. Deze viel mij ook nog in Juf(fertje) in 't groen.
Maar eigenlijk is deze ook wat aan de flauwe kant, hoewel de plant zelf wel leuk is.

Fransien

Fransien

03-06-2012 om 20:41

Grinnik

De reactie van mijn man bij 'vlijtig liesje' was 'zo krijg je geen jongens'. TopLes bijles zou volgens hem wel mannen trekken, maar niet primair voor rekenen en taal. Ik ben nog ijverig aan het broeden, maar begin te neigen tot een meer taakgerichte naam, dan kan ik desnoods meerdere websites maken voor meer takken van het bedrijf (ik doe niet alleen bijles voor kinderen, maar ook nederlands voor allochtonen).
Ondertussen ben ik met cursus bezig voor een erkende interventie-methode voor kinderen met (een verdenking van) dyslexie, en het is vreselijk leuk!

Roosje Katoen

Roosje Katoen

03-06-2012 om 22:06

Geen bloemen

Ik zou een naam kiezen die met leren/school/bijles te maken heeft, en toch onderscheidend is. Huiswerkinstituut Juffrouw Fransien ofzo, of Huiswerkinstituut Meneer Van Dale, of de Leerfabriek oid.

kamille

kamille

03-06-2012 om 22:59

Roosje katoen

"De leernicht" is niet wat je bedoelt, neem ik aan?

Roosje Katoen

Roosje Katoen

04-06-2012 om 09:37

Haha

Nou als Fransien een homosexuele man is vind ik dat een goeie optie!

Fransien

Fransien

04-06-2012 om 10:42

Roosje

proest, nee, dan kreeg ik ruzie met manlief.
Joh, wat een heerlijk draadje, ik begin met een bloemennaam en vervolgens komen er TopLes instituten en leernichten voorbij. Ik heb nog steeds geen keuze gemaakt, maar voor mijn humeur is dit een ideaal draadje. Zowiezo, ik sta aan het begin van mijn eigen bedrijf en dat is spannend en enerverend en ik vind het geweldig, vooral dat iedereen mee blijft denken en dat ik hier mijn ideeen gewoon kan toetsen op bruikbaarheid en haalbaarheid.

truus86

truus86

04-06-2012 om 10:54

Nog een tip

Ooit eens gehoord van iemand. Kies een naam met een A, sta je altijd bovenaan in het telefoonboek o.i.d..
Aan het werk
Aanpakken
Alfabet

Oeh nee, geen vlijtige lies, brrr

Inderdaad lijken de tips onder de A me aardig, Aan het werk, Aanpakken, Alfabet. Ik zou de plantenplannen laten varen!

Rafelkap

Rafelkap

04-06-2012 om 12:49

Alfa en bèta

Bijles Bureau Alfa en Bèta?
Inderdaad, als je een naam kan vinden met een A sta je hoger op de ranglijst.
Succes met je nieuwe toko!

Alwetend?

Of De Betweter tante betweter..

....

sowieso leren dat sowieso ZO geschreven wordt sorry, ik kan het niet laten (betweterig he?☻☻)

Annet

Annet

04-06-2012 om 19:58

Alpha training

Ik vind zo'n naam leuk, lekker stoer. En met een A.
Tot nu toe lees ik van jou voorbeelden met taal, dus daar past het ook prima bij.
Kun je altijd nog een tweede website beginnen met beta training.
Of je noemt het Alpha taaltraining. Nog specifieker maar wel duidelijk.

Vic

Vic

04-06-2012 om 22:43

Alpha training?

Is dat niet een of andere bijbelstudiecursus?

Roosje Katoen

Roosje Katoen

04-06-2012 om 23:06

Alpha training

doet mij weer aan alpha mannetjes denken.

Vic heeft gelijk

Volgens mij heeft Vic gelijk en is Alpha training een of andere Christelijke cursus. Heb er tenminste wel eens posters van zien hangen. Die dus maar niet doen.

Groeten,

Temet

Nou...(grinnik)...

dan doe je toch 'Beta Training'? Ook leuk...hahaha!! (moet je wel wat meer focussens op wis & natuurkunde)

Ingrid (voordeel van een baan in het reguliere onderwijs...de school heeft al een naam & ik ook. Hoeven we daar in elk geval niet meer over na te denken.)

Nou..

Beta is ook een vervolg op de chr. Alpha cursus hoor.

Maar in den beginne.. Was alpha de 1e letter van het Griekse alfabet. En staat natuurlijk ook voor 'de talen'.

'Betah' kan ook, op zn haags! as in: 'beter!'

app-sent

marinade

marinade

06-06-2012 om 07:32

Aangeleerd

.... Is dat wat?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.