Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

marijke

marijke

30-07-2010 om 23:46

Naar de politie?[er ligt iets verbodens in mijn huis]

Ik ben mijn huis aan het opruimen en nu heb ik iets gevonden wat van mijn ex was. Het is streng verboden bezit, en ik ben erg geschrokken dat het hier nog steeds lag. Ik wist dat hij het had maar was het er niet mee eens, hij wilde het houden tegen mijn zin. Ik dacht dat hij het mee had genomen toen hij hier weg verhuisde maar niet dus.

Nu zit ik ermee in mijn maag. Ik wil ervan af maar durf niet goed naar de politie, bang dat ze me niet geloven en mij een misdrijf in de schoenen schuiven. Zo maar weggooien wil ik ook niet. Wat zouden jullie doen. Ik ben heel erg boos dat hij me hier mee opzadeld.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ex ophalen?

Kan je je ex niet bellen dat hij x uur de tijd heeft om het bij je weg te halen en dat je het anders bij de politie afgeeft?
Ik denk (weet natuurlijk niet waar het precies over gaat) dat de politie wel gewoon naar je luistert, hoor.

sterkte!
Jons

marijke

marijke

31-07-2010 om 00:54

Liever niet

Bedankt Jons voor je antwoord op de late avond. Ik wil liever niet dat ex het weer meeneemt, we hebben nog jonge kinderen en ik wil niet dat zij het vinden, dat vind ik te gevaarlijk. Ook daarom ben ik kwaad op hem, de kinderen hadden het makkelijk kunnen vinden. Eigenlijk gun ik hem wel een bezoekje van de politie hierover.

Dus je denkt dat de politie mij wel zal geloven?

Geweer?pistool?

Ik vermoed dat het zoiets is Ik zou gewoon eerlijk de politie bellen en het voorleggen.

Ander geluid

Marijke, je zit fout doordat je motieven niet 100% zuiver zijn. Vroeger vormden jullie samen een huishouden en kon ex gewoon illegale dingen in jouw buurt bewaren. In eerste instantie moet je dus nu ex de kans geven om de spullen op te halen.

maan.

maan.

31-07-2010 om 12:38

Anoniem info?

Volgens mij had de politie toch een bepaald telefoonnummer waarop je anoniem kon bellen; misschien dat je dat kunt bellen en je vondst kunt melden, met de vraag wat de beste oplossing is?

marijke

marijke

01-08-2010 om 00:31

Niet eens met rodebeuk

Dat merk ik wel vaker op dit forum, dat de zaken worden omgedraaid, jij vind dus dat ik fout zit. Ik probeer juist het goede te doen, iets dat in het woordenboek van mijn ex niet voor komt. Hij krijgt het ding in geen geval mee, ik wil mijn kinderen en mijzelf niet in gevaar brengen. Hij is vaak agressief geweest, en heeft mij bedreigd. Hij kon het bewaren in ons huis ja, ik had niet veel keus, ik kon niet tegen hem op.

In zijn wereld zijn illegale zaken heel normaal. Liegen ook. Ik vertrouw hem voor geen cent. Zijn illegale praktijken deed hij trouwens nogal nonchalant en deels out in the open, en niemand die hem tegenhield. Met zijn vrienden houd je je mond wel.

Ik heb de politie meerdere keren moeten bellen om zijn intimiderende kwade buien, heb ze ook gezegt dat hij bezit heeft van hetgeen ik gevonden heb, maar ja, geen bewijs he. En dan kijken ze je onnozel aan, alsof ik ze zie vliegen.

Ik denk dat ik die anonieme lijn ga bellen, had ik ook al aan gedacht.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-08-2010 om 01:14

Jeetje

Lekker heerschap ben jij mee getrouwd geweest! Heb je ook reden om ongerust te zijn als je ermee naar de politie stapt? Als je daar niet bang voor bent zou ik inderdaad de anonieme lijn eens bellen voor advies en 'het ding' absoluut niet aan ex teruggeven.

Nasha 1st

Nasha 1st

01-08-2010 om 11:38

Marijke

Ik moet rodebeuk wel een beetje gelijk geven. Waarom heb je niet al eerder over "dat ding" aan de bel getrokken? Dat is wat ze bedoelt...

marijke

marijke

01-08-2010 om 12:44

Omstandigheden

Had ik mijn ex aan moeten geven toen we nog bij elkaar waren? Misschien wel, maar ik was bang voor hem. En daarbij waar had ik moeten beginnen, er was zoveel aan de hand. Nadat we uit elkaar gingen en hij me bedreigde heb ik de politie wel ingelicht maar ik wist toen niet waar het was.

Ik heb wel keer op keer naar hem aangegeven dat ik geen illegale en gevaarlijke spullen in huis wilde maar hij trok zich daar nooit iets van aan, en loog overal over.

Vraag me niet waarom ik veel te lang in deze zieke relatie ben gebleven want dat is een heel lang verhaal.

fladder

fladder

01-08-2010 om 12:59

Ik begrijp je wel

Als je middenin een foute relatie zit, kan je letterlijk verlamd zijn...

Wie dat alleen vanaf een afstand bekijkt zal dat nooit helemaal kunnen begrijpen...

(ben zelf geen ex van een misdadige partner, maar weet wel hoe je verlamd kan raken in een slecht huwelijk).

Wat je actuele vraag betreft: ik kan hier helaas geen antwoord op geven wegens geen verstand ervan. Mijn eerste impulsieve gedachte was: op een donkere nacht gaan begraven in een bos of zo
Maar of dat verstandig is...?

Nasha 1st

Nasha 1st

01-08-2010 om 13:17

En gewoon ergens achterlaten?

Op een plek zonder camera's? Of ben ik nu heel naief?

Het is niet dat ik het niet begrijp, maar waarom pas nu? Waarom niet meteen, nadat de relatie was beeindigd, de politie ingelicht. en dat je niet zeker wist of dat ding nog in huis was of dat ex het had meegenomen? Dan had je nu niet zo in je piepzak gezeten, want je denkt zelf al dat de politie je niet gaat geloven....

Toch politie

Je hebt namelijk al eerder melding gemaakt van het feit dat "het ding" ergens in jouw huis zou moeten liggen. Ik denk dat de politie alleen maar blij zal zijn met het inleveren daarvan. Waarschijnlijk zul je nog wel verhoord worden, maar uiteindelijk zul je er niet mee in de problemen komen. (Wat hoogstwaarschijnlijk wel het geval zal zijn als je het probeert weg te moffelen.)

Gr. Poezie.

Nee joh! (mom)

Jouw kind zal 'm daar maar vinden! Wat zou je daarvan vinden? Eerlijkheid is het beste, zoiets gevaarlijks moet écht op een goede manier afgehandeld worden.

Gr. Poezie.

Sancy

Sancy

01-08-2010 om 19:04

Nou

Iedereen schijnt er van uit te gaan dat het om een wapen gaat. Ik volg die gedachtegang maar even:
Berg het ding op waar niemand er bij kan. Stop het in een geldkist en zorg dat de sleutel niet te vinden is door anderen. Huur desnoods een kluis bij de bank.
Houd vervolgens de mededelingen an de politie in de gaten
http://www.politie.nl/vraagbaak/hoekanikwapensenmunitieinleveren.aspx .
Zodra er een actie is, lever je het in bij de politie waarbij je meldt dat het van je exman is en dat je het al eerder gemeld hebt.
Ik zou het echter direct inleveren.

aslan

aslan

01-08-2010 om 23:14

Eerlijk

Open kaart spelen. Je verhaal doen bij de politie en het ding inleveren. Je ziet wel wat ervan komt. Als je het al eens verteld hebt maar geen bewijs had lever je nu het bewijs.

Ik vraag me alleen af waarom je destijds je niet durfde te verzetten tegen je ex en hem nu zomaar uit zou leveren aan de politie. Ben je nu niet bang voor de gevolgen? Daar zou ik wel over nadenken.

Maar geen rare fratsen uithalen om het ding kwijt te raken. Dan raak je zelf erin verstrikt. Eerlijk duurt het langst.

Tja

hoe zker weet je dat het van hem is ? Als je een huis koopt en je vindt opeens ergens op zolder een revolver dan moet je er toch iets mee ?

ik zou het dus nu je het gevonden hebt maar weg brengen naar de politie. Misschien moet je eerst even bellen om te zeggen dat je een wapen hebt gevonden en hem zsm er van af wil.

Succes, ik kan mij ook wel voorstellen dat je het eng vindt maar dit is het gevolg van keuzes die je eerder in je leven gemaakt heb, dus je moet er iets mee. Je ex het ding laten ophalen zou ik nooit doen, dan wordt je zelf weer onderdeel van een toch al negatief verhaal, wegbrengen naar de politie lijkt mij het beste.

mirreke

mirreke

02-08-2010 om 15:05

Eerlijk

naar de politie ermee. Dat zou ik doen. Voelt voor jou ook het beste denk ik, want als je op een vage manier probeert van het 'ding' af te komen blijft het toch maar aan je vreten. Wat als...
Gewoon naar de politie ermee, en zeg hen wat je hier ook zegt. Het was van je ex, je hebt het destijds wel gemeld maar er is niets mee gedaan, nu kom je het opeens i je huis tegen, je hebt even getwijfeld (wat nu?) maar je brengt het nu toch.
En anders doen wat Sancy schrijft. Dat vind ik ook goed.
Verder veel sterkte, en ik vind het fijn voor je dat je ex bij je weg is!

Afvoeren

Ik zou `m gepoetst en wel in een plastic zak in de kliko gooien. Dan wordt hij fijn vernietigd. Voor alle zekerheid wel even controleren of er geen kogels inzitten natuurlijk. Geen politie, helemaal niets.
Een doos vol vuurwerk op zolder is gevaarlijker.

Mark van Abcoud

Mark van Abcoud

03-08-2010 om 11:50

Simpel

Het is heel simpel, je bent wettelijk verplicht dit te melden. Als jij probeert dit op een andere manier kwijt te raken en je wordt betrapt, dan kun je in flinke problemen komen. Het is niet leuk, maar het enige juiste om te doen is de politie te bellen en je verhaal te vertellen. Als je het eerlijk meldt zullen ze er altijd in beginsel van uitgaan dat je te goeder trouw bent.

Nog een link

Zie ook de link hieronder: zo snel mogelijk inleveren die handel!
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/wapens-en-munitie/inleveren-van-wapens

Marijke

Marijke

06-08-2010 om 01:50

Het is weg

Iedereen bedankt voor de tips. Ik heb het inmiddels toch maar ingeleverd bij de politie. Ik wil dingen altijd liefst op een eerlijke manier oplossen en ik wil ook niet dat iemand het later vindt. Het ging inderdaad om een wapen met munitie erbij.

Ik heb eerst gebeld met een advokaat voor advies en na overleg met haar heb ik gekozen voor inleveren. Ik vond het wel eng omdat ik toch een beetje bang was dat ik vervolgd kon gaan worden maar dat is dus gelukkig niet zo.

Ik ben enorm opgelucht dat het weg is uit mijn huis.

Carmen

Carmen

06-08-2010 om 10:46

Mooi!

Goed zo, ik kan me voorstellen dat je opgelucht bent. Levensgevaarlijk en illegaal, bah.

Carmen.

Kaaskopje

Kaaskopje

06-08-2010 om 21:57

He lekker!

Je kunt het maar kwijt zijn. Het idee alleen al dat ik zoiets in huis heb...

Dapper zeg

Je kunt trots op jezelf zijn.

Mooi

goed gedaan om eerst nog even een advocaat te spreken en het in te leveren, pff dat ben je mooi kwijt !

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.