Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Nabestaandenpensioen

Goedemiddag even een vraag misschien dat iemand er ook mee te maken heeft gehad. 12 jaar geleden overleed mijn partner plotseling. Nu kreeg ik gisteren een brief voor nabestaandenpensioen voor me zoon. Heeft iemand ervaring met nabestaandenpensioen of wezenpensioen zoals t ook soms genoemd wordt. 

Mijn vader is ook redelijk jong overleden, ik studeerde net. Ik heb toen wezenpensioen gehad. Ik kreeg toen ook een basisbeurs en ov-kaart. Wat ik niet wist was dat ik daardoor geen recht meer had op die ov-kaart. Dat kregen we pas te horen na afloop van onze studie. Die hebben mijn broer en ik toen terug moeten betalen, was echt een groot bedrag, vond ik heel erg. Let dus goed op wat je krijgt en of dat gevolgen heeft voor toeslagen ofzo. 

Mijn man is ook jong overleden en onze twee kinderen studeren. Ze krijgen wezenpensioen tot hun 25-ste verjaardag zolang ze studeren. Ze hebben ook studentenOV. Volgens mij hoeven ze dat niet terug te betalen maar na het vorige bericht ga ik de kinderen zeggen dat ze dat toch even goed moeten uitzoeken.

Wat is je vraag precies to?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.