Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Muizemeis

Muizemeis

19-07-2011 om 16:28

Nadelen lbio inschakelen

Toen ik bij mijn ex aankaartte dat ik bij problemen met de allimentatie het LBIO zou inschakelen was hij heel enthousiast, van moet je doen joh. Dus nu ben ik gelijk argwanend. Of hij blufte en hoopt dat ik het niet doe, of zijn er voor mij als allimentatie ontvanger nadelen aan verbonden als ik het hun laat innen. Zijn er voordelen voor hem als ik het door hun laat innen.
Muizemeis

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tijgeroog

Tijgeroog

19-07-2011 om 16:53

Voor hem

Voor zover ik weet liggen de nadelen bij hem: Hij moet 15% extra betalen (met een minimum van 19 euro, opslag voor LBIO) en als ie niet betaalt krijgt ie een deurwaarder op z'n dak.
Voor jou zijn er geen nadelen, hooguit dat jullie verstandhouding verslechtert. Maarja, die is waarschijnlijk toch al niet best als je het LBIO in moet schakelen.
Maar kijk eens op www.lbio.nl, daar staat het helemaal uitgelegd, inclusief voorbeeldbrieven om er zonder het LBIO nog uit te komen.

Houding

Dat is dan gewoon een houding Muizemeis, laat je niet dollen.

Mijn collega heeft het recent twee keer ingeschakeld omdat haar ex er een potje van maakte. Zette gelijk zoden aan de dijk.

Het enige nadeel is, voor zover ik het van haar zag en begreep is dat JIJ die actie moet ondernemen om je geld te krijgen. Maar verder regelt het LBIO het.

Het is een van de weinige manieren om op een redelijke manier je ex de alimentatie te laten betalen als hij dat verzuimd.

Fiorucci

Fiorucci

20-07-2011 om 10:10

Vriendin

Een vriendin heeft er hele goede ervaringen mee. Haar ex begon hierna weer uit zichzelf te betalen..voor een tijdje althans, dus LBIO is wederom ingeschakeld.

Voordeel voor hem

... is dat hij in elk geval niet kan vergeten aan zijn verplichtingen te voldoen

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.