Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Tigerfeet

Tigerfeet

11-05-2012 om 14:05

Naheffing na scheiding

Ik ben in 2011 gescheiden en krijg nu een naheffing KGB over 2010. Die staat op mijn naam, volgens belastingdienst ben ik betaling aan hun schuldig. Dat is allemaal duidelijk.
Maar ik had in 2010 geen inkomen, en ex wel, volgens mij hebben we toen laten overhevelen, maar ik hield maar daar toen niet mee bezig. Ik zit nu ongeveer 150 euro onder bijstandsniveau(hoe dat zit is ander verhaal), dus heb het nou ook niet ruim. Sta niet op goeie voet met ex dus hem vragen het te betalen gaat ook niet lukken. Maar kan ik eht op hem verhalen?? Is daar ergens juridische grond voor of ben ik gewoon helaas pindakaas de pineut.
Tigerfeet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

11-05-2012 om 14:24

Kgb?

Is dat kindgebonden budget? Die wordt berekend op basis van jouw inkomen, i.i.g. voor de periode dat je alleen woonde met de kinderen. Gelukkig kun je toeslagen in 24 maanden terugbetalen. Gaat het om een hoog bedrag?

Sancy

Sancy

11-05-2012 om 19:58

Euh

De naheffing gaat over het jaar waarin je nog getrouwd was, begrijp ik dat goed? En jullie hebben toen bedragen van de een naar de ander geheveld?
Dan lijkt me dat de naheffing nog tot de boedel hoort en de naheffing onderling verrekend moet worden.

Tigerfeet

Tigerfeet

16-05-2012 om 14:05

Helaas

Moet ik het betalen en helaas is het een groot bedrag. Dus maar elke maand een stukje betalen
tigerfeet

Tigerfeet

Tigerfeet

16-05-2012 om 14:05

Helaas

Moet ik het betalen en helaas is het een groot bedrag. Dus maar elke maand een stukje betalen
tigerfeet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.