Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

metis123

metis123

13-01-2010 om 12:06

Niet inschrijven op tijdelijk woonadres

Wat zijn de mogelijke consequenties als je je niet inschrijft op je tijdelijke woonadres (omdat anders je woonduur vervalt bij de wooncorporatie)?
Voor zowel jezelf als voor de achterblijver?

Iemand?

Metis

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ellen Wouters

Ellen Wouters

13-01-2010 om 15:48

Allerlei

Het hangt nogal van de situatie af, dus wie er achterblijft en hoe de verstandhouding is (echtscheiding?) en of jij of hij problemen wil veroorzaken. Maar ik kan nogal wat problemen verzinnen die opduiken met de belastingdienst, schuldeisers, verzekeraars etc. Niet alleen is je feitelijke woonadres anders dan in de GBA staat, ook je woonsituatie (samenwonend, alleenwonend etc) is anders dan geregistreerd staat.

Afgezien daarvan is het strafbaar om langer dan een x aantal maanden (weet de grens niet precies) ergens anders te wonen dan op je officiele adres.

metis123

metis123

13-01-2010 om 20:55

Bedankt

Ellen,

Bedankt voor je reactie. Ik had zelf a het gevoel dat het veel meer complicaties zou hebben en heb besloten om me er niet aan te wagen. Ik heb zo al genoeg problemen.

Ellen Wouters

Ellen Wouters

13-01-2010 om 21:11

Risico is kans maal impact

Het is lastig in te schatten hoe groot het risico van betrapt worden nou werkelijk is. De impact kan groot zijn, de kans dat het zich voordoet is misschien klein.

Ikzelf ben administratief nogal een braverd en zou het er niet snel op wagen, maar wie weet loop je een groot voordeel mis. Maar zoals je zelf al zegt: je zit niet op extra problemen te wachten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.