Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Tirza G.

Tirza G.

09-11-2010 om 16:20

Niet uitbetaald worden

Tirzadochter studeert en werd door mede-studenten geattendeerd op een top-bijbaantje: promo-activiteiten bij een goed bureau en nog een beetje op niveau ook. Ze heeft vol verve een cursus gevolgd en is aan de slag gegaan, afgelopen junin en juli. Allemaal hartstikke leuk. Het inschrijven verliep een beetje moeizaam, dat doe je normaal gesproken via hun website, maar aangezien de cursus de volgende dag al was, had ze papieren meegenomen en ter plekke aan de meneer van het bedrijf overhandigd. Later kreeg ze nog een mailtje of ze nog iets na wilde sturen en dat was dan dat.
Alleen: de betaling blijft uit. Haar mede-student-werkers hebben nog nooit problemen ondervonden, maar bij haar lijkt het niet te lukken. Ze wordt wél regelmatig gebeld voor nieuwe promo-acties en als ze dan vertelt dat ze pas weer meedoet als ze uitbetaald is, zijn de bellers zeer geschokt, klikken wat door hun bestanden en geven aan dat ze het onmiddellijk door gaan geven, dat dit toch niet de bedoeling kan zijn - enzovoort.
Ze mailt met de cursus-meneer die haar inschrijfspullen heeft meegenomen en die geeft het dan op zijn beurt weer door aan de administratie, hij is niet van het uitbetalen.
Vervolgens heeft ze een aantal keren gemaild met de mevrouw van de administratie en die schrijft dingen als: het ligt bij na-controle, ik heb gezegd dat ze er haast achter moeten zetten, excuses-excuses, je krijgt binnen anderhalve week nu toch echt je geld - enzovoort.
Iedereen is enorm ter wille, enorm van de excuses, enorm van het uitzoeken en regelen maar dat uitbetálen - dat lukt maar niet. Tot nu toe is het contact telefonisch en per mail. Wat zou ze nu nog eens kunnen doen? Het is ook weer geen giga-groot bedrag dat je zegt: ik huur een knokploeg , maar genoeg om van te balen. En trouwens: al is het een euro, het gaat om het principe

Tirza

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Callcenteriemand -geheel ot

Ik legde de klemtoon even verkeerd en kreeg meteen een soort kerstpakket in beeld.

de callcenterie-mand. Wat zou daar allemaal in zitten?

Tirza G.

Tirza G.

09-11-2010 om 16:48

Dank

Ik twijfel ten zeerste of dochter gaat bellen, maar dat kan per mail natuurlijk ook. Gewoon even doordrammen. Alhoewel. Toch dat bellen maar eens benadrukken. Maar ja, dat is eng
Bromvlieg: ik had het ook Wij hebben hier een tijdlang -eterie of -erette achter woorden gezet (indachtig de croissanterie, wij gebruikten bijv. klopperette voor de garde) en dat las ik dus ook in callcen-terie. Mand. Uh. Huh? Overnieuw Maar de jouwe vind ik ook leuk. En er zit innnnnnnnn: een fles wijn, denk ik. Om bij te komen

Tirza

amk

amk

09-11-2010 om 17:03

Vakbond, rechtsbijstand

begin daar eens mee te zwaaien dat je die gaat inschakelen. En met een rentevordering natuurlijk.

Sancy

Sancy

09-11-2010 om 17:30

Ook een leuke

Laat je dochter de werkgever schriftelijk wijzen op art. 7:625 BW. Deze luidt:
Artikel 625

1.Voor zover het in geld vastgesteld loon of het gedeelte dat overblijft na aftrek van hetgeen door de werkgever overeenkomstig artikel 628 mag worden verrekend, en na aftrek van hetgeen waarop derden overeenkomstig artikel 633 rechten doen gelden, niet wordt voldaan uiterlijk de derde werkdag na die waarop ingevolge de artikelen 623 en 624 lid 1 de voldoening had moeten geschieden, heeft de werknemer, indien dit niet-voldoen aan de werkgever is toe te rekenen, aanspraak op een verhoging wegens vertraging. Deze verhoging bedraagt voor de vierde tot en met de achtste werkdag vijf procent per dag en voor elke volgende werkdag een procent, met dien verstande dat de verhoging in geen geval de helft van het verschuldigde te boven zal gaan. Niettemin kan de rechter de verhoging beperken tot zodanig bedrag als hem met het oog op de omstandigheden billijk zal voorkomen.

2.Van dit artikel kan niet ten nadele van de werknemer worden afgeweken.

En als dat niet helpt - juridisch loket

Ik zou bellen,en als dat niet helpt schrijven: situatie nog even schetsen, en dat het toch hopelijk niet de bedoeling is dat ze rechtsbijstand inschakelt? En dat, als ze daar toch toe genoodzaakt is, ze ook maar meteen de wettelijke verhoging van art 7:625 BW zal vorderen. Maar dat ze er vanuit gaat dat het zover niet hoeft te komen. Geld gaarne overmaken naar rekening...

Kopie bewaren uiteraard. Als geen reactie binnen tien dagen, rappel ('mag ik van u vernemen?')

Als dat dan nog niet helpt, dan naar het juridisch loket (www.hetjl.nl) om een doorverwijzing te vragen naar een advocaat voor een licht advies. kost meen ik 40 euro en dan kan die advocaat mooi een brief op poten sturen. Dan betalen ze wel.

Maar waarschijnlijk betalen ze voor die tijd al wel. Ze moet even de druk serieus opvoeren. Zo te horen is het geen kwade wil, maar algehele lapzwanzerigheid en 'mijn-pakkie-an-niet'

Succes ermee (nou ja, voor je dochter dan)

Temet

Beetje hetzelfde probleem

Paar maanden geleden dagje uitzendwerk gedaan en per ongeluk op de verkeerde afdeling gewerkt. Bel er al maanden achteraan en elke keer duizend excuses maar het is altijd Pietje die nu aan Jantje gaat vragen hoe het zit en dan hoor je weer dagen niets. Inderdaad ook geen bedrag om messen over te trekken.

Vrijdag toch maar boos opgebeld en gezegd dat ik van plan ben om het aan te kaarten bij de kantonrechter en mijn vakbond. Kreeg vandaag telefoontje dat het eind van de week uitbetaald wordt. Mocht dat niet zo zijn dan stuur ik trouwens een aangetekende brief en bel ik inderdaad de vakbond.

Toch even stoere taal uit gaan slaan denk ik en ook even bijhouden wie je wanneer gesproken hebt.

Mariel

Ietsje te snel

Dat op die verkeerde afdeling was fout van het uitzendbureau, ik was me van geen kwaad bewust maar kreeg mijn uren dus niet gelijk uitbetaald omdat ik niet het werk had gedaan waar ik voor geboekt was.

Mariel

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.