Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Nieuw jaarcontract, maar brutosalaris is hetzelfde

Ik werk bij de overheid en heb net een voorstel voor een nieuw jaarcontract gekregen. Tot mijn verbazing is het brutosalaris het precies hetzelfde. Ik dacht dat bij de overheid je elk jaar een klein stapje omhoog ging. Door de inflatie, is dit eigenlijk een salarisverlaging toch?

Wie weet wat gebruikelijk is?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Monet

Monet

23-06-2012 om 15:21

Foutje?

gewoon even vragen aan degene die het heeft opgesteld, misschien is het gewoon een foutje?

Vic

Vic

23-06-2012 om 15:28

Periodiek

Zoals Lara zegt zou je wel je normale periodiek moeten krijgen. Als je nog ruimte hebt binnen je salarisschaal zou ik dat ook zeker aankaarten. Een schaal hoger kan alleen als je een hogere functie zou gaan bekleden.

Vic

Vic

23-06-2012 om 21:43

Toch niet bij verlengd contract

Toen ik nog een tijdelijk contract had, kreeg ik net als iedereen mijn periodieken. Daar hoefde ik niet over te praten, ik viel gewoon in een functiegroep. Volgens mij is het wettelijk ook zo dat je bijv. uitzendkrachten niet minder mag betalen dan vast personeel als ze hetzelfde werk doen.

liat

liat

24-06-2012 om 10:49 Topicstarter

Er staat wel...

In het salaris is nog geen rekening gehouden met een eventueel toe te kennen normpercentage.

Ik ga maandag de vakbond maar even bellen en daarna (rustig) aan de HR-afdeling vragen wat dit betekent. Ik heb echt keihard gewerkt het afgelopen jaar, dus ik wil minstens een verhoging die overeenkomt met de inflatie.

Inge M

Inge M

24-06-2012 om 11:18

Liat, vraag niet om de verhoging ivm inflatie

Die krijgen anderen ook niet. Vraag om een periodiek erbij.
Hier krijgen uitzendkrachten de periodiek er meestal ook bij, echter het gebeurt niet vanzelf. Zelf op letten dus.
Bij aanname als uitzendkracht wordt de functie ingeschaald in de bestaande schalen en periodieken. Daarna is het dus heel duidelijk hoeveel iemand erbij zou moeten krijgen een jaar later.

Jesse_1

Jesse_1

24-06-2012 om 23:29

Alles bevroren

Ook bij het tarief van mensen die de overheid inhuurt wordt een verhoging (inflatiecorrectie) niet geaccepteerd.

liat

liat

25-06-2012 om 14:49 Topicstarter

Gelukkig

Ik heb even gebeld met de vakbond en bij normaal functioneren heb ik gewoon recht op mijn periodiek. Ook even HR gebeld en inderdaad het normbedrag slaat op de periodiek.

Vic

Vic

25-06-2012 om 22:12

Mooi

Dat dacht ik wel Maar fijn om het even bevestigd te krijgen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.