Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Nieuwe baan..

Ik had zo'n fijne tijd bij mijn huidige baan. Ik was er zeker van dat ik hier echt voor langere tijd (minimaal 5 jaar) zou blijven. Alles klopte en het paste zo goed bij mij. Tot dat er vorig jaar wat veranderingen in het team kwam en de werkdruk enorm hoog voor mij kwam te liggen. Ik kon het niet meer goed doen, en er was veel negativiteit. Ik heb er ook een topic over gemaakt hier dus als je daar meer over wil weten, kun je dat via mijn profiel terugvinden.

Na meerdere incidenten waarbij het niet lekker liep tussen mij en manager, ben ik verder gaan solliciteren. En vandaag hoorde ik dat ik ergens anders ben aangenomen. Dit móet ik doen. Alles is (op papier) beter dan wat ik nu heb. Bovendien denk ik dat de 'schade' met mijn huidige werkgever niet makkelijk hersteld kan worden. Ik mis er waarderen, en vertrouwen. Ik zie alle (uitdagende) projecten naar mijn collega gaan. En ik stagneer. Ik voel de kans groot dat mijn zoveelste tijdelijke contract niet verlengd gaat worden. 
Toch doet het me pijn dat ik hier na nog geen 2 jaar weg ga. Het voelt als uitmaken en moet er gewoon om huilen. Ik voel me een beetje verward. En heb last van koudwatervrees. Bang voor falen op mijn nieuwe werkplek en dat ik alsnog werkloos thuis kom te zitten. Ik ben gewoon niet meer zo zeker van mezelf.

Herkenbaarheid? Tips? Alles is welkom..  

Ik snap je. Het is allemaal heel spannend en de afgelopen periode voelt niet eerlijk. Toch is het soms nodig om een keuze te maken die pijn doet. Ook in een foute relatie kan de ander soms lief zijn en kun je van hem/haar houden. Toch is het dan beter om het uit te maken. Dat doet even pijn en je komt in een nieuwe, onbekende situatie terecht. Maar het is wel nodig. Heel veel succes met je nieuwe baan.

En bedenk vooral dat ze je niet aan zouden nemen als ze zouden denken dat je niet geschikt bent voor dat werk.

Mensen brengen veel uren door op hun werk. Je functioneren valt of staat vaak met de sfeer helaas; ik vind dat persoonlijk onmisbaar.
Nu dan een tijd van weggaan, waarbij je de ene onzekerheid achterlaat en aan de andere kant een onzekerheid tegemoet treedt.
Dat is best eng, dat is heel logisch.
Grof gezegd, je moet er doorheen, het hoort er soms bij en het komt vast goed!

Tuurlijk vind je het eng, want je weet wat je hebt, maar je weet niet wat je gaat krijgen. Maar ga er gewoon voor, je weet inmiddels dat je de huidige sfeer niet optimaal vindt.
En als troost, vanuit de werkgever zijn er geen tranen, die ziet alleen een positie die moet worden opgevuld, of jij dat doet of Marie of Johanna maakt hem niets uit. jouw baan is belangrijker voor jou dan jij bent voor je werkgever.

toevallig zat mijn partner in dezelfde situatie. Het niet meer kunnen vinden, wegens omstandigheden, bij haar vorige werkgever. Dat is inderdaad super spannend en de vraag is of je direct gaat vinden wat je zoekt. Probeer het alleen los te zien van elkaar: je moet voor jezelf de stap zetten. Dan kan de nieuwe baan best tegenvallen, maar dat doet niets af aan de juistheid van je keuze om weg te gaan bij je huidige werkgever. 

Heel erg herkenbaar dat je je nu erg onzeker voelt. Twijfel, had ik niet dit, had ik niet dat, maak ik de juiste stap, ligt het echt niet aan mij. Dat blijft malen. 
De sfeer op je huidige werk is niet meer goed en dat gaat op korte termijn niet veranderen. Wat leuk dat je zo snel een andere baan hebt waar ze je graag willen hebben. 
Stap er blanco in, frisse start, dat is spannend, maar het kan alleen maar beter worden dan waar je nu in was beland. 
Gefeliciteerd met je nieuwe baan! 

Index224

Index224

12-04-2023 om 11:07 Topicstarter

Bedankt voor alle berichten. Het doet me goed. Ik weet dat het de beste keuze is. Onderling met al m'n collega's was het altijd heel fijn, en nog steeds. Het is vooral het MT wat voor mij gewoon erg tegenwerkt.. Ik twijfel niet over de stap, maar ik vind het wel moeilijk om dit echt af te sluiten. 

Index224

Index224

04-05-2023 om 08:18 Topicstarter

Edit: nieuw topic gemaakt

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.