Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Nieuwe energietarieven per 31-1-2022

Ik heb vandaag van Eneco een mailnontvangen dat per 31-1-2022 nieuwe enerhietarieven gelden. Dit zijn variabele tarieven. Op zich valt het nog wel mee, gezien de voorspellingen dat de gadtarieven de pan uitreizen. Ook weet ik dat deze tarieven voor 1 maand gelden dus voor de maand februari.
Ik kon ook kiezen voor een vast tarief voor stroom en gas voor een jaar. Iets waar men gezien de gasontwikkeling direct voor zou gaan. 
Echter, als ik kijk naar de BTW-verlaging naar 9% en compensatie, en het gas vanuit Amerika, twijfel ik nu toch wel een beetje wat te doen. 
Wat zouden jullie doen of hebben jullie gedaan in deze? 
Dank alvast voor alle raad 

Ik laat de tarieven variabel. Ik neem liever de gok dat de prijzen nog iets verder stijgen dan dat ik de prijzen vastzet op een enorm hoog niveau en dat daarna de prijzen gaan dalen. 

ildika

ildika

02-01-2022 om 15:20 Topicstarter

AlisonH, daar zit ik dus ook steeds aan te denken. Je zit met vaste tarieven wel vast voor een jaar en inderdaad als de prijzen ineens gaan zakken betaal je wel voor het hogere tarief. 

Het algemene advies is nu: niks vastleggen. Voorlopig variabel blijven en zorgen dat je elke maand kan overstappen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.