Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Kaaskopje

Kaaskopje

15-07-2013 om 16:00

Nog een duimronde:-)


Kaaskopje

Kaaskopje

22-07-2013 om 12:07

Ik zit

met de telefoon naast me....

Knurf

Knurf

22-07-2013 om 12:22

Duim duim duim

tring tring ...

Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

22-07-2013 om 13:15

Duimduimduim.....

Duimduimduimduim...

Vic

Vic

22-07-2013 om 15:58

Nog niets?

Ik zit nog te duimen en hoop op een goede uitkomst!

Asa Torell

Asa Torell

22-07-2013 om 17:29

Ook aan het duimen

en mocht het slecht nieuws zijn, dan duim ik gewoon door voor snel een nieuwe kans.

Kaaskopje

Kaaskopje

22-07-2013 om 18:27

Ik ben gebeld

Foe... het was kantjeboord begreep ik. Ze twijfelden een beetje of ik nog wel mee zou kunnen komen met de koers die het bedrijf nu vaart. Jong en dynamisch, je kent het wel. Ik heb die zorg blijkbaar goed weten te torpederen, want aan het eind van het gesprek was ze ervan overtuigd dat ze me aan kon melden bij het bedrijf.
Nu ben ik er nóg niet. Nu ben ik weer afhankelijk van het oordeel van het bedrijf zelf. Ik heb daar deze week waarschijnlijk een gesprek.

Primavera

Primavera

22-07-2013 om 19:07

Pffff, duimen blijven draaien

Pffff, wat onzeker nog allemaal. Maar je bent tenminste door naar de volgende ronde. Ik blijf duimen voor je

Vic

Vic

22-07-2013 om 19:20

Goed nieuws toch?!

En we blijven gewoon door duimen

Mea Proefrok

Mea Proefrok

22-07-2013 om 22:05

O goed!

Volgende ronde, hoppekee! Go Kaaskopje!

Inge M

Inge M

22-07-2013 om 22:59

Veel oefenen

Verzin allerlei vragen, je kunt zelf de moeilijkste wel bedenken.
Verzin er thuis de antwoorden bij en oefen die hardop.
Leer vooral voorbeelden te gebruiken hoe je situaties hebt opgelost. Dus niet alleen: ja, ik kan me aanpassen op de persoon die belt en pas mijn antwoord daarop aan.
Maar wel: Ja, dat is herkenbaar. Als ik gebeld wordt met..... dan antwoord ik .... maar het is me ook wel overkomen dat ....... en dan los ik dat op met .......
Verzin zelf de voorbeelden, de situaties en leer ze uit je hoofd.
Als tijdens het gesprek de vragen komen (die jij al voorspeld heb) dan spuug je zo de antwoorden en situaties eruit.

Succes!

Kaaskopje

Kaaskopje

23-07-2013 om 02:11

Inge

Dat is inderdaad een goed advies, want de kans dat er weer gevraagd wordt hoe ik met een situatie denk om te gaan, is wel groot.

Kaaskopje

Kaaskopje

23-07-2013 om 02:17

En dit alles

voor een baan op de klantenservice. Pfff, ze gaan niet bepaald over een nacht ijs)

amk

amk

23-07-2013 om 07:31

Kaaskopje

De klantenservice is heel belangrijk voor een bedrijf. De klantenservice kan een bedrijf maken of breken. Hoe krijg je een ontevreden klant of een klant met een vraag weer tot een klant die jouw bedrijf aanbeveelt bij anderen. Daar komt een hoop tact en inschattingsvermogen bij kijken.
Terecht dat daar veel aandacht aan wordt geschonken.

Rafelkap

Rafelkap

23-07-2013 om 08:22

Spannend

Spannend dus nog even. Ik duim nog even door.

Kaaskopje

Kaaskopje

23-07-2013 om 19:41

Amk

Ja dat weet ik. Ik doe het al 6 jaar

krin

krin

24-07-2013 om 12:34

Eerste ronde

En nu op naar de tweede! We duimen door.

Goed zo, kaaskopje!

De eerste horde heb je dus genomen, goed zo! Leuk, ook. Nu inderdaad even goed oefenen (met Roefel, die kan vast ook wel wat verzinnen?)
Ik duim heel graag voor je en hoop dat het wordt wat je wilt!

groetjes,
Jons

Kaaskopje

Kaaskopje

24-07-2013 om 19:14

Vrijdag 2 uur

moet ik er zijn
Ik weet niet of ik meteen kan inschatten hoe mijn kansen zijn. Ik laat het jullie weten.

Knurf

Knurf

24-07-2013 om 19:33

Mooi

het 'duimen aan' staat weer genoteerd!

Vic

Vic

24-07-2013 om 22:17

Spannend!

Het zou toch mooi zijn als je het vrijdag al hoort. Natuurlijk duim ik verder!

Ook ik duim

En voeg mijn goede wensen toe.
Het klinkt beslist positief, feit dat je al zo ver bent gekomen is een goed teken!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Kaaskopje

Kaaskopje

26-07-2013 om 01:50

Ik hoop het mare

Ik ga nu dus maar snel slapen

Yta Chalne

Yta Chalne

26-07-2013 om 08:06

Juiste modus

Ik heb het al eerder gezegd, maar als je in de buurt zou wonen had ik je gevraagd om te komen werken. Ook in mijn huidige team heb ik weer uitgebreid gezocht (gelukkig ook weer gevonden) naar een ervaren, vriendelijke, stabiele en goed nl spreken/schrijvende persoon voor servicetelefoontjes. En zo makkelijk zijn ze niet te vinden, ik was blij geweest als jij je op een presenteerblaadje was komen aanbieden. Dus je bent een mazzeltje voor het bedrijf! En mocht dit niks worden, ga dan op zoek naar een klein bedrijf wat de eigen service verzorgt (die zijn er), en die op jou zit te wachten. Die betalen ook beter

Vic

Vic

26-07-2013 om 12:13

Nog even...

Veel succes straks!

mix

mix

26-07-2013 om 14:45

Wie weet

ben je al klaar, maar toch nog even succes gewenst

Kaaskopje

Kaaskopje

26-07-2013 om 17:07

Yta

Ik vrees dat de manager waar ik het gesprek mee had, er anders over denkt. Ik heb er totaal geen goed gevoel over. Hij vindt mij niet communicatief vaardig en ik was denk ik ook niet snel genoeg met het beantwoorden van zijn vragen. Een cursus solliciteren is misschien een goed idee
Vanuit ons naar jouw werk is inderdaad niet naast de deur. Heel jammer. Ik kan nu enthousiast roepen dat een uur/ anderhalf uur reizen te doen is, maar ik moet ook realistisch blijven Bedankt voor je tip over kleine bedrijven. Elke tip is in dit opzicht waardevol voor mij.

Kaaskopje

Kaaskopje

26-07-2013 om 17:15

Niet optimistisch

Ik schreef het al aan Yta, ik ben niet optimistisch. Het zal mij zéér verbazen als ik aangenomen wordt. Dat ga ik dan heel erg vinden, maar het is niet het einde van de wereld natuurlijk. Ik heb me eerder al aangemeld voor de Tafel van één. Misschien heeft iemand daar al eens van gehoord? Bij die tafel (ik wil steeds rafel typen) zitten vrouwen aan die niet goed weten wat ze kunnen en willen, herintreedsters dus maar ook voor vrijwilligerswerk en zo, en met elkaar ga je dat uitzoeken en uitwerken. Dat kan resulteren in een bepaalde baan, opleiding, eigen zaak... net wat uit de bus komt en wat haalbaar is. Er is ook een soort uitzendbureau bij aangesloten. Uiteraard blijf ik zoeken naar een baan voor die tafel begint, maar ik vind het wel leuk dat ik dat initiatief gevonden heb en aan mee mag doen. Dat soort dingen moet je soms ook maar net tegenkomen

Vic

Vic

26-07-2013 om 17:40

Blegh

Oh, dat is balen zeg. Heeft hij letterlijk gezegd dat hij je niet communicatief vaardig vindt? Dat vind ik dan ook niet echt aardig. Bovendien kwam je bij het groepsgesprek (wat mij heel eng lijkt) wel goed uit de verf, dus ik zou het me niet teveel aantrekken. Als je een sollicitatiecursus zou kunnen doen zou ik dat overigens niet laten.
Wanneer hoor je van dit bedrijf?

Jammer...

... Als het door dit ene gesprek nu afketst!

Ik ben zelf HR-manager, en juist omdat we ook maar mensen zijn (en dus ook de neiging hebben vanuit onze eigen persoonlijkheid te be-/ver-oordelen) voeren we alle gesprekken met kandidaten met 2 personen. Heel soms zelfs 3, als dat voor de functie relevant is.
Terwijl de een vragen stelt kan de ander observeren, en andersom. Daarbij valt me wel eens op dat een kandidaat heel verschillend kan reageren op de verschillende gesprekspartners.
Kortom: het - wellicht - niet uit de verf komen van jouw communicatie-vaardigheden kan ook heel goed gelegen hebben aan d betreffende interviewer. Daar heb je niks aan als je hierdoor de baan niet krijgt maar is wellicht wel een hart onder de riem, en goed voor je zelfvertrouwen!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Fiorucci

Fiorucci

26-07-2013 om 21:58

Wat raar

Door de duur van je werk hiervoor weet hij toch dat je communicatief vaardig bent, anders mag je nooit zo lang bij een cc blijven.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.