Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Kaaskopje

Kaaskopje

15-07-2013 om 16:00

Nog een duimronde:-)


Kaaskopje

Kaaskopje

27-07-2013 om 00:02

Was ik maar zo ad rem geweest om dat te zeggen, maar dat bedacht ik mij natuurlijk pas in de trein Er is wel meer wat ik pas in de trein bedacht. De narigheid is ook dat ik bij van face to face contact soms ga hakkelen, terwijl ik dat over de telefoon veel minder doe.
Mare heeft ook een punt vind ik. Ik ben nu afhankelijk van een oordeel en ik vrees dat die niet positief is.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-07-2013 om 19:52

Nee...

Ik ben het niet geworden. Ik krijg morgen meer uitleg. Ik baal uiteraard als een stekker.

Tonny

Tonny

29-07-2013 om 22:47

Hartstikke jammer...

... Dat is enorm balen! Sterkte.

merene

merene

29-07-2013 om 23:18

Balen!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Balen

maar gelukkig leert een mens van zijn zwakheden. Een volgend keer kom jij vast nog beter uit de verf zodat ze jou wel aan moeten nemen.

Voor nu geniet van de zomer en van alles wat er nog meer op jouw pad komt.
Hoe is het trouwens met Kaasman en Kaasdochters?

Ely

Ely

29-07-2013 om 23:36

Jammer

Maar wie weet wat er nu op je pas gaat komen! Nieuwe ronde, nieuwe kansen zegt mijn man altijd . Houd moed!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Kaaskopje

Kaaskopje

30-07-2013 om 00:21

Lief van jullie

Ik wilde hier erg graag werken en ben nu wel een beetje van slag. Maar inderdaad ik moet het weer als een nieuw begin van iets anders zien.

Kaaskopje

Kaaskopje

30-07-2013 om 00:26

Urslau

Met de dochters gaat het prima, met man naar omstandigheden ook. Hij moet over een poosje naar een andere revalidatiecentrum voor meer op terugkeer naar zijn werk of een alternatief gerichte therapie. Aardig dat je er naar vraagt.

mix

mix

30-07-2013 om 11:09

Zo is dat

Zie het als nieuwe kansen en pin je niet vast op wat je enkel graag zou willen.
Ik ben als een malloot gaan solliciteren op alles wat los en vast zat.
Dat heeft na 5 maanden geresulteerd in werk waarvoor ik niet ben opgeleid, een heel stuk onder mijn niveau, nooit in gewerkt heb, maar ik heb werk!
Ook hier een aantal gesprekken gehad, een keer heel ver gekomen. Maar ook in die tijd ben ik door blijven solliciteren, zodat ik een continue stroom van kansen zou blijven hebben.
Succes!

Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

30-07-2013 om 11:37

He bah...

Ik kan me voorstellen dat je er wat door van slag bent. Heel herkenbaar. Vooral omdat je er al best dichtbij was...
Ik zie het ook als iets positief, namelijk dat je zo snel na je vorige baan al wordt opgeroepen voor een sollicitatieprocedure!
Laat de moed niet gaan, ik hoor en zie om me heen natuurlijk veel ellende, maar ook vaak hoopgevende dingen. Ook van vijftigplussers met een fysieke uitdaging! Er is echt hoop, al zal je misschien moeten wachten, maar het komt goed!

Sterkte & geduld toegewenst!

Kaaskopje

niets te danken. Was even benieuwd. Jullie maken ook gewoon zoveel mee de laatste jaren. Vandaar. Hoop dat de volgende sollicitatie nog beter gaat en je wat zelfverzekerder over mag komen. Fijn dat dit forum jou ook zo goed kan helpen en bijstaan.

Kaaskopje

Kaaskopje

31-07-2013 om 00:35

Solliciteren

Wat ik zo ergerlijk vind, is dat de sollicitatie'inhoud' wat mij betreft een gewone baan opblaast tot iets enorms. Je moet ambitieus zijn bijvoorbeeld. Gewoon je werk willen doen, wordt negatief beoordeeld. Dat soort mensen willen ze niet. Denken ze nou echt dat iemand van 52 nog in termen als 'hier ga ik eens even een flinke carriëre opbouwen' denkt? Ik ben allang blij als ik gewoon de kans nog krijg om een leuke baan te vinden, moet ik dan meteen naar een leidinggevende functie willen streven? Ja dus.
Ik ben geschikt voor die baan, maar ik ben niet ambitieus. Ik heb al 7 jaar in een vergelijkbare functie gezeten, maar ik zou niet communicatief vaardig zijn. Ja, tijdens dat gesprek viel het inderdaad tegen Maar goed, mopperdemopper ... ik moet dit afsluiten. Ik heb het geprobeerd en het is niet gelukt.

merene

merene

31-07-2013 om 08:31

Kaaskopje

"Ik ben geschikt voor die baan, maar ik ben niet ambitieus."

Dat is jouw punt. Maak ze duidelijk dat jij goed bent in wat doet. Geef aan dat je bereid bent om een paar uur mee te draaien, zodat ze het zelf kunnen zien.

Veel sterkte! En houd moed.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

31-07-2013 om 09:43

Ambitie

Gaat verder dan een leidinggevende functie ambiëren. Ten eerste heeft jouw leidinggevende al een baan en is het dus helemaal niet gezegd dat hij of zij zit te wachten op iemand die zijn of haar baan ambieert. En ten tweede is er helemaal geen behoefte aan veel leidinggevenden. Er moeten vooral ook mensen zijn die 'gewoon' het werk goed willen doen.
En die heeft een bedrijf veel meer nodig dan mensen mensen leidinggevende ambitie. Ambitie zou dus ook kunnen zijn: je werk zo goed mogelijk te willen doen, dus niet stil staan maar bij willen leren, nieuwe dingen oppakken, de beste in je werk willen zijn, een actieve houding hebben. Dat soort dingen. Het vooroordeel bestaat namelijk dat oudere medewerkers dat allemaal niet meer hebben en willen. Aan jou de taak om dat vooroordeel te beslechten.

Verstuurd met de Ouders Online iPad app

Kaaskopje

Kaaskopje

31-07-2013 om 10:36

Merene

De man waarmee ik het gesprek had schijnt nogal star te zijn. Nee is nee. Ik had gelezen dat het niet vreemd is als je na een sollicitatiegesprek nog even terug wilt komen op de inhoud, maar de intercedente van het uitzendbureau gaf aan dat dit geen zin heeft bij hem.

Kaaskopje

Kaaskopje

31-07-2013 om 10:39

Ginny

Dank je wel. Dat meen ik echt. Hier heb ik veel aan. Misschien moet er een nieuw draadje komen over solliciteren

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

31-07-2013 om 22:28

Mooi!

Dat was ook de bedoeling!

Dat draadje is een goed idee, maar ik denk dat in je netwerksollicitatiecursus dit soort dingen ook aan de orde zullen komen. Ik heb ook ooit zo'n traject gevolgd en daar veel aan gehad.

Verstuurd met de Ouders Online iPad app

Kaaskopje

Kaaskopje

25-10-2013 om 17:43

Update

Ik heb een baan! Als ik een maand in de WW gezeten heb, kan ik aan de slag bij een Assurantiekantoor. Het is een tijdelijke baan, voor drie maanden, maar het lijkt me leuk en dan zie ik wel weer opnieuw.

Maaike

Maaike

25-10-2013 om 17:48

Gefeliciteerd!

Heel veel succes!

Tonny

Tonny

25-10-2013 om 17:49

Gefeliciteerd!!!

Geweldig. Ook al is het drie maanden, alles helpt. Goed gedaan!

Annet

Annet

25-10-2013 om 17:49

Super!

Ga zo door!

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

25-10-2013 om 19:27

Geweldig Kaaskopje

Het is een begin. Wie weet wat er na die drie maanden komt.
Voor je cv is dit in ieder geval heel handig

Katniss

Katniss

25-10-2013 om 19:41

Hé wat goed!

Gefeliciteerd en veel plezier in je nieuwe baan!

Wauw

wat fijn om nu alweer iets om handen te hebben. Hopelijk een opstap naar iets leuks.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

25-10-2013 om 20:01

fijn!

Fijn, en van harte gegund!

krin

krin

25-10-2013 om 20:10

Goed zeg!

Veel plezier en succes.

Geweldig !!!

Gefeliciteerd, erg fijn voor je.

Enne.......Urslau, waarom zou een baan op een assurantiekantoor niet leuk kunnen zijn ?

Knurf

Knurf

25-10-2013 om 20:25

gefeliciteerd!

Goed gedaan!

Kaaskopje

Kaaskopje

25-10-2013 om 23:37

Bedankt

Ik ga op een assurantiekantoor werken, maar speciaal voor één bepaalde zorgverzekeraar, waarvoor het assurantiekantoor de zaken behartigt voor collectief verzekerden.
De komende maanden mag je weer wijzigen en overstappen in en van zorgverzekeringen en om die drukte op te vangen, zijn er extra mensen nodig. Eind januari is de laatste kans om nog iets te wijzigen, vandaar dat het contract tot 1 februari loopt.

Het lijkt me inderdaad leuk werk en de sfeer lijkt ook leuk, maar dat is afwachten.

Kaaskopje

Kaaskopje

25-10-2013 om 23:38

Ginny

Het is inderdaad een mooie aanvulling op mijn CV. Zo zie ik het zeker

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.