Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

omscholer

omscholer

20-10-2009 om 14:18

Ok-assistent

Is hier op dit forum een ok-assistent of iemand die die wereld kent?
Ik overweeg om te solliciteren naar de functie van leerling-ok-assistent - na 18 jaar iets heel anders te hebben gedaan -, maar twijfel nog een beetje..
Is het moeilijk om aangenomen te worden?
Zit er een leeftijdsgrens aan?
Weet ik zeker dat ik tegen bloed kan?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

20-10-2009 om 17:14

Heu

Wat doe je nu? Wat voor (voor)opleiding heb je?

"Weet ik zeker dat ik tegen bloed kan?"
Kun je tegen een lijk op de tafel?

omscholer

omscholer

20-10-2009 om 21:25

Tinus

Ik heb o.a. VWO met een exact vakkenpakket. Is wel heel lang geleden trouwens..
Of ik tegen een lijk op tafel kan? Wat bedoel je? Dat is toch geen garantie dat je tegen bloederige toestanden kunt.
Ik heb wel een paar keer iemand gezien die overleden was, maar dat bedoel je denk ik niet.

omscholer

omscholer

21-10-2009 om 20:03

Lara, pelle

Lara, fijn dat het wel geaccepteerd wordt als je er nog aan moet wennen..
Pelle, ik dacht aan ok-assistent omdat het mij zo fijn lijkt om met een team samen een soms uitdagende klus te klaren en in die flow te zitten. Ook lijkt het mij heel erg interessant om al die verschillende operaties te zien.
Ik houd ook van dat 'technische' en van heel nauwkeurig met je handen werken.
Een baan als anaesthesie-assistent lijkt me minder divers.

mar-ank

mar-ank

28-10-2009 om 19:50

Ik ook

He omscholer, ik heb met hetzelfde idee rondgelopen als jij. Maar uiteindelijk zie ik er toch van af, omdat ik er tegenop zie meteen voltijd te moeten gaan werken, én studeren. Ik heb nog vrij jonge kinderen (8 en 10), vandaar. Het lijkt me trouwens nog steeds een ontzettend leuke baan. Ik heb via email contact gehad met iemand die het doet, en vandaar dat ik deze keuze heb gemaakt (kijk eens op www.youchooz.nl voor email adressen)

Ik ben nu zelf op zoek naar iets anders binnen het ziekenhuis. Ik zit te denken aan laborant klinische neurofysiologie, of hartfunctielaborant. Kan je beide ook doen middels werken+leren, maar hoeft in ieder geval niet 4 jaar lang voltijd. Het leren is in dat geval via de LOI, dus lekker thuis, als het jou uitkomt. Maar helemaal zeker weet ik het nog niet. Ik heb daarom contact opgenomen met het ziekenhuis. Uitgelegd dat ik dit graag wil, maar dat ik het vak eigenlijk alleen van papier ken. Dus of ik niet eens kon komen praten met iemand. Toen werd ik vervolgens uitgenodigd om een dagje mee te komen lopen op de afdeling klinische neurofysiologie (dat is dus waar ze hersenonderzoek doen, EEG's en zo). Ze hebben een dag geprikt waarop bijna alle onderzoeken gedaan worden, zodat ik een goed beeld krijg van wat het werk inhoudt. Volgende week mag ik komen, en ik heb er enorme zin in. Enige minpuntje; ze zeiden er meteen wel bij dat ze voorlopig geen plek hebben omdat ze net met iemand begonnen zijn.
Waar mijn verhaal dus op neer komt; neem contact op met een ziekenhuis bij jou in de buurt, en vraag of je eens langs mag komen.

Succes!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.