Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Anno

Anno

03-02-2012 om 15:54

Onterechte aangifte

Er is al een aantal keer door één bepaalde persoon onterecht aangifte gedaan, enkel om te sarren. Na de verklaringen van "verdachte" en getuigen wordt gelukkig elke keer besloten de aangifte te "versnipperen". Het is echt belachelijk, zoveel tijd en energie die in iets moet worden gestopt wat op leugens is gebaseerd. Ik verbaas me dat degene dit tot 4 keer toe kan doen in een tijdsbestek van 3 jaar, wordt er niet ergens geregistreerd wie een onterechte aangifte doet? Dit lijkt me een vorm van laster?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Strafbaar

Valse aangifte is strafbaar, dus daar moet de politie wat mee. Ik zou het daar dan ook niet bij laten zitten. Iemand in het vizier die dat doet?

Vervelend zeg!

Andersom kun jij ook een aangifte van laster doen toch?

Sterkte

Anno

Anno

06-02-2012 om 10:46

Andersom

Het is inderdaad vervelend, om elke keer weer te moeten verschijnen op het bureau en het is helemaal vervelend als je "verdachte" wordt genoemd. We weten wie het doet, degene wordt ook genoemd door de politie wanneer wij verklaringen afleggen. Het is echt zonde van de tijd en energie die de politie erin steekt, alleen de verklaringen van ons duren bij elkaar al ongeveer drie uur, met de administratieve rompslomp en papierwerk erbij. We krijgen iedere keer de volgende ochtend al bericht dat de aangifte is geseponeerd.
Om nu andersom aangifte te gaan doen, vinden we ook zonde van de tijd en energie die de politie erin moet steken. Ik zal de volgende keer vragen of ze zelf iets ondernemen tegen degene die elke keer onterecht die aangifte doet.

Tinus_p

Tinus_p

06-02-2012 om 16:40

Ja, maar krom

Anno:
"Om nu andersom aangifte te gaan doen, vinden we ook zonde van de tijd en energie die de politie erin moet steken. Ik zal de volgende keer vragen of ze zelf iets ondernemen tegen degene die elke keer onterecht die aangifte doet."
Zelf aangifte doen, zorgt er mss voor dat het stopt. Dat bespaart jou dus uiteindelijk tijd, en de politie ook. Bovendien, je redeneert krom; het is vervelend dat de politie tijd steekt in jouw aangifte, maar je wil wel dat de politie tijd steekt in 'zelf iets ondernemen'. Terwijl de politie waarschijnlijk meer kan, als jij aangifte hebt gedaan van valse aangifte.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.