Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Ontslagmiep

Ontslagmiep

26-03-2010 om 15:09

Ontslag: mondeling en schriftelijk

Ik heb mondeling gezegd dat ik ontslag aanvraag. Heb nog een maand voor ik schriftelijk ontslag moet nemen. Nu is er een hele kleine kans dat in de komende maand de situatie zo verandert dat ik niet meer zeker weet of ik ontslag neem. Wat is de status van mijn mondelinge toezegging. Kan ik die gewoon elk moment ongedaan maken of niet?
In mijn cao staat alleen iets over schriftelijk opzeggen en dat dan de werkgever beslist of hij wel of niet intrekt.

Zoals het er staat klinkt het wel heel vaag wat ik aan het doen ben, maar dat valt allemaal best mee hoor

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Toke

Toke

26-03-2010 om 17:40

Formeel en informeel

Ik weet niet precies hoe je verstandhouding met je werkgever is, maar als er een kans bestaat dat je baas je baas blijft, dan moet je 'm natuurlijk wel te vriend houden
Ik zou dus nu aangeven dat die piepkleine kans er is, dat je daarom mogelijk je ontslagaanvraag zult willen herroepen en dat je daarom nog wacht met je schriftelijke ontslagaanvraag. Anders heb je kans dat ze al het nodige in het werk zetten om jou ontslag te kunnen verlenen en/of een opvolger te regelen, en hoe meer werk ze hebben verricht, hoe geïrriteerder ze zijn als je dan blijft.

Hoe het heel formeel zit, weet ik niet. Ik heb het zelf eens bij de hand gehad toen ik een contract kreeg dat in de verste verte niet overeenkwam met de gemaakte afspraken in het gesprek en daar was ik zo pissig over dat ik niet meer naar mijn nieuwe werkgever wilde. Mijn oude werkgever - waar ik mondeling al had opgezegd - was heel blij dat ik wilde blijven, dus dat had verder gelukkig geen consequenties.
Maar ik zou het dus niet formeel spelen, dat werkt vast niet in je voordeel.

Ontslagmiep

Ontslagmiep

26-03-2010 om 19:36

Verstandhouding

Het gaat juist om mijn baas. De enige reden om eventueel toch te blijven is als hij weggaat. Mocht dat zo zijn, dan is baas daarboven vast blij als ik blijf.

Baas is vast bang dat ik toch niet wegga en zeurt daarom nu om de ontslagbrief. En wil natuurlijk zo lang mogelijk hebben om een nieuw iemand te zoeken en dat kan nu formeel nog niet. Of kan dat dus wel als ik mondeling al heb opgezegd?

jippa

jippa

26-03-2010 om 21:18

Opwelling?

Als ik wat op internet zoek lijkt van belang of de werkgever kan denken dat het een opwelling is geweest:
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=3858

Als je het zo te merken weloverwogen hebt gezegd kun je eraan gehouden worden lijkt mij zo.

Bij ons is het zo dat we geen nieuwe werknemer mogen zoeken als de vacature niet officieel is vrijgegeven. Maar dat zal niet overal hetzelfde zijn.

Ontslagmiep

Ontslagmiep

27-03-2010 om 11:35

Geen opwelling

Het is inderdaad absoluut geen opwelling. Alleen heeft mijn opzeggen iets in gang gezet waar ik niet meer op gerekend had en wat misschien toch nog oplevert dat hij vertrekt en niet ik. Maar dat moet dan wel vrij snel gebeuren dus en dat gaat vast niet zo snel allemaal...
Dan blijft natuurlijk de vraag over wat degene die daarboven weer staat doet met mijn mondelinge of intussen schriftelijke ontslagaanvraag.

joer

joer

29-03-2010 om 11:32

Didi68 zegt het

en ik dacht het.

Dit is best een lastige situatie.

Ik zou open kaart spelen met de baas boven je baas.

De situatie uitleggen en aangeven dat als je baas vertrekt je je ontslagaanvraag wilt intrekken.

Succes. Groeten JOER.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.