Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

zzzonder

zzzonder

11-05-2010 om 20:47

Ontslag

Waarschijnlijk wordt ik binnenkort ontslagen (as. faillissement werkgever, er is nog een klein kansje dat ’t anders uitpakt, o ik hoop ‘t zo). Ik zit in zak en as, hoe moet ‘t verder?
Zeven jaar geleden is het bedrijf van mijn man failliet gegaan (ik werkte daar een beetje mee). Hij heeft daarna geen betaald werk meer gedaan. Ik vond ’n baan en verdiende de kost voor ons gezin. Hij werd een tbp, dat was niet echt de bedoeling maar na een periode down en niet uit bed te krijgen, werd hij ernstig ziek en dat is de laatste jaren alleen maar erger geworden. Werken zit er voor hem gewoon echt niet meer in.
Straks zitten we dus samen thuis. Ik ben inmiddels 50. Is er nog een klein kansje dat ik een baan vind? Ik heb wel ’n goede opleiding maar 50??? En zo niet, na ww – bijstand – help.
Een echt goede sollicitatiebrief ? Of haalt ’t toch allemaal niks uit. Uiteraard sollicitatieplicht, dat is prima. En man, moet die dan nu gekeurd worden?
Wat ’n sh.ttoestand, voel me de hele dag al afgeserveerd, te oud, uitgerangeerd. Bah.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Massi Nissa

Massi Nissa

12-05-2010 om 09:28

Hart onder de riem

Ten eerste, wat een moeilijke, spannende tijd voor je! Ik duim met je mee dat je werkgever niet failliet gaat, maar als dat wel zo is, zijn er nog mogelijkheden. Mijn vader werd op zijn 45e werkloos en heeft jarenlang onder zijn niveau gewerkt, onder andere als chauffeur en als technicus bij een lopende-band-fabriek. Na ongeveer zes jaar hoorde hij via via dat er een enorm tekort was aan docenten bouwkunde en wiskunde. Mijn vader is ingenieur, schreef wat sollicitatiebrieven aan lokale ROC's en voila, binnen enkele maanden was hij docent. Hij heeft 's avonds zijn bevoegdheid behaald en is inmiddels heel gelukkig in het onderwijs.
Ik weet niet wat voor opleiding je hebt, maar is het onderwijs misschien een idee?
Groetjes
Massi

Valt mee

ik ben in februari ontslagen vanwege de crisis,ook ik ben bijna 50.
28 februari was mijn laatste werkdag en 1 maart had ik een nieuwe baan!
Ook ik dacht als bijna 50 er niet zo gemakkelijk mee aan de slag te komen,maar dat viel dus heel erg mee.
ook mijn (ex )collega,s van rond de 50 hebben weer allemaal een nieuwe baan inmiddels.
Het kan dus wel,probeer het positief te blijven zien,sterkte!

ps ,ik weet niet hoe het bij jou zit,maar ik had vanwege mijn arbeids verleden 38 maanden recht op WW.
dus de bijstand is nog heel ver weg.

100%mama

100%mama

12-05-2010 om 17:23

ben ik nog lang geen 50 en heb je in die zin "niets" aan mij, ik wil je wel een hart onder de riem steken en duim voor je dat OF het bedrijf een doorstart maakt OF je snel een andere baan vind.....

Tirza G.

Tirza G.

13-05-2010 om 15:52

Didi68 (licht ot)

Laat me raden: een collegaatje. Dat is vast een vrouw. Waarom zo kleinerend over een volwassen vrouw?

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

13-05-2010 om 21:22

simpelweg aan een mán. Een collegaatje is een kleine collega. Iemand van 1,50 ofzo. Maar let maar eens op: een collegaatje is nooit een man, óók niet als de man in kwestie maar 1,50 is. En het is nooit iemand die hoger is in rang.
Verkleinwoorden zijn en doen precies wat ze zijn en doen: verkleinen.

Tirza

Kiki

Kiki

13-05-2010 om 22:25

Dat is toch vrouwen eigen

die hebben collegaatjes, bedrijfjes en vriendinnetjes

Nooit een man over zijn bedrijfje horen praten, hoe klein dat bedrijf ook is.

koentje

koentje

14-05-2010 om 14:31

Didi... je bedoelt

waarschijnlijk: een schat van een vrouwtje?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.