Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Ellen

Ellen

15-07-2011 om 23:25

Opgelicht op marktplaats

weet eigenlijk niet of dit in de goede rubriek geplaats wordt, maar goed:

Ik heb 10 dagen geleden een gsm gekocht via marktplaats. Ik heb geld geboekt op de rekening van aanbieder (gelukkig geen groot bedrag) en nu geeft ze niet meer thuis. Reageert niet op mijn mails.
Nu vraag ik me af wat ik hiermee kan. Waarschijnlijk niet zo veel. Ik heb geprobeerd een tel.nr. te vinden op de door haar opgegeven naam en woonplaats. Tevergeefs. Ik vraag me af of ik via haar rekeningnummer iets kan achterhalen, en zo ja, waar...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tillie

Tillie

16-07-2011 om 00:05

Www.opgelichtopinternet.nl

Hier kun je in ieder geval een melding doen. En in het slechtste geval staat ze er al op.

Ook gehad

gelukkig voor een klein bedrag 15 euro oid. Ik heb ook aangifte gedaan, nooit wat op gehoord.

Marie

Marie

16-07-2011 om 13:28

Melden op marktplaats

hallo
je moet het ook melden op marktplaats!
succes

Brianna F

Brianna F

17-07-2011 om 09:45

melden op marktplaats, dan wordt hij/zij in ieder geval niet meer toegelaten als verkoper. Ik had dat ook, heb het gemeld en met mij nog meerdere mensen. Ik heb de verkoper nooit meer op marktplaats gezien. Ging bij mij om een paar euro maar gelukkig.

Ellen

Ellen

18-07-2011 om 19:18

Melden..

Weet iemand hoe/waar ik dat moet melden op markplaats? Heb dit nog nooit bij de hand gehad..

Ik heb overigens mijn vriendin laten bieden op een andere advertentie van haar. Om zo evt. achter haar adres en/of telnr. te kunnen komen. Maar ook daar reageert ze helemaal niet op.

De advertentie betreffende de telefoon (die ik betaald heb) staat overigens nog steeds op "gereserveerd". Wel vreemd.

Vriendin opperde dat ze misschien wel op vakantie is gegaan. Maar dan meld je dat toch even?

Ik snap er niets van.

Bedankt voor alle reacties i.i.g.

Ellen

Ellen

20-07-2011 om 00:40

Al gevonden..

Ik heb haar nog 2 dagen de tijd gegeven om de telefoon op te sturen of het geld retour te boeken. Daarna doe ik aangifte en dan wordt het automatisch gemeld bij marktplaats begrijp ik.
Ben bang dat het niets zal uithalen maar dan heb ik er iig alles aan gedaan en neem ik mijn verlies.

Groet

Tillie

Tillie

20-07-2011 om 07:57

Nieuwsgierig

Ik ben erg nieuwsgierig maar heb je nog op die site gekeken of ze daar bijstaat?

Ellen

Ellen

20-07-2011 om 14:11

Tillie

Nee, heb daar nog niet echt goed naar gespeurd. Ik moet daar echt goed de tijd voor nemen. Ik ben al wel op de site geweest maar ben daar alleen nog verhalen van andere slachtoffers aan het lezen geweest. Maar ik ga het zeker nog doen!

Groet

Ellen

Ellen

24-07-2011 om 20:14

Afloop

Ik heb online aangifte gedaan over deze persoon. Van marktplaats kreeg ik een mail waarin staat dat er meerdere meldingen tegen deze persoon zijn gedaan.
Ze hebben haar advertenties verwijderd en haar account geblokkeerd. Maar dit kan ze natuurlijk wel omzeilen door onder een andere naam een account aan te maken.

Ze adviseren mij o.a. om altijd een rekeningnummer te controleren via internet. Maar ik vraag me af hoe ik dat moet controleren: ik heb haar rekeningnummer ingetikt maar krijg daar niets uit. Ook niet als ik mijn eigen rekeningnummer intoets. Is daar dan een speciale site voor?

Tillie

Tillie

24-07-2011 om 21:51

Onder andere

Kom ik weer maar je kunt op de site Opgelichtopinternet.nl ook banknummers van oplichters vinden (en andere namen).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.