Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Bonnie

Bonnie

22-01-2010 om 14:41

Opleiding kraamverzorging via nha, wie heeft er varing?

Mijn jongste gaat over ruim 2 jaar naar school en ik wil dan graag weer buitenshuis gaan werken. Ik ben me nu aan het oriënteren wat ik leuk zal vinden en kom erachter dat de kraamverzorging mij heel erg trekt. Daar moet ik dan eerst voor leren, want dat is iets heel anders dan wat ik voorheen altijd deed. (Ben nu 7 jaar full-time moeder).

Wie heeft er ervaring met deze opleiding via het NHA of LOI oid? Of met een andere opleiding via deze instituten, want ik heb helemaal geen ervaring met thuisstudie.
En vinden jullie het werken als kraamhulp goed te combineren met het gezin, of moet je echt super flexibel zijn en dito oppas hebben?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Groetjes Bonny

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Bonny

Hoi Bonny, Ik had een paar jaar terug precies hetzelfde idee. En ben bij de NHA een cursus Kraamverzorgende gaan doen. Ik werd toen zelf weer zwanger en ben helaas gestopt met de opleiding. Maar het was een hele toegangelijke cursus. Erg leuk opgezet en goed te doen. Na het theorie gedeelte (duurt zo'n 1,5 jaar) moet je wel iets van 1000 uren stage lopen. Toen ik bevallen was van de baby kreeg ik een kraamverzorgster en een stagiere. De stagiere was een vrouw van in de 50 die de opleiding via het R.O.C. volgde. Dat was een "gewone" opleiding en ze had precies dezelfde boeken als ik.
Veel succes, groeten Lieuwkje.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.