Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Maria

Maria

30-01-2009 om 21:46

Oproepcontract+uitbetalen salaris

Ik heb net een oproepcontract gekregen om in de thuiszorg te gaan werken. Daarin staat dat het salaris wordt uitbetaald aan het EINDE van de maand VOLGEND op de maand waarin de werkzaamheden hebben plaatsgevonden. Dus eind Maart voor de uren gewerkt in Februari. Is dat normaal?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

mijn salaris loopt ook een maand achter,ik heb 25 januari het salaris gekregen van december.
vind ik op zich niet vreemd.

MLN

MLN

30-01-2009 om 23:35

Of het normaal is...

...weet ik niet maar ik weet niet beter. Ook ik krijg mijn salaris een maand later. Ik heb een rooster voor 4 weken en alles wat ik in dat rooster werk (varieert dus enorm) krijg ik een maand later uitbetaald. Dat mijn roosterperiode niet gelijk loopt met mijn loonperiode is weer een ander verhaal, maar dat is een kwestie van zelf je uren goed bijhouden. Ik werk trouwens in de recreatie, maar weet van een aantal mensen dat het in de zorg ook zo wordt toegepast.

Claudia B

Claudia B

31-01-2009 om 09:34

Ja hoor

gegevens voor de loonstrook en over hoeveel er aan je uitbetaald moet worden worden vaak al halverwege de maand verwerkt (met een vast aantal uren kontrakt weten ze dus al wat ze een je moeten uitbetalen).
Dat betekent met een oproepkontrakt dat ze dus niet weten wat je in het 2e gedeelte van die maand nog gaat werken. Daarom een maand later zodat ze echt alle werkelijk gewerkte uren van je weten en kunnen uitbetalen.
Groetjes, Claudia

Yta Chalne

Yta Chalne

31-01-2009 om 12:27

Yep

Zo werkt dat. Je krijgt betaald wat je hebt gewerkt, en dat kan dus pas een maand later. Het leuke ervan is, dat je als je ooit stopt met werken nog een maand salaris krijgt

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.