Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Babet

Babet

06-03-2011 om 13:00

Opzeggen voetbalclub

Mijn zoon heeft een vervelend seizoen achter de rug bij zijn voetbalclub (lang verhaal) en heeft geen zin meer om te voetballen.
Nu heb ik een maand geleden ons lidmaatschap schriftelijk en per email opgezegd. Op beide berichten heb ik geen reactie ontvangen,
terwijl ik hier wel om gevraagd heb. Dus om een bevestiging van de opzegging.
Ik zag net op de site van de voetbalclub dat als je voor 30 april niet hebt opgezegd, je automatisch weer als lid staat ingeschreven voor
het volgende seizoen. Hoe weet ik nu zeker dat mijn zoon daar is uitgeschreven? Telefonisch zijn ze niet te bereiken, alleen in het weekend.
Dan krijg ik een mevrouw van de kantine aan de telefoon die zegt dat ik dit schriftelijk moet doen.
Iemand een idee hoe te handelen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

06-03-2011 om 13:14

Aangetekend met ontvangstbevestiging

verder: brief scannen op je 3-in-1 printer en alles bewaren.

vlinder72

vlinder72

06-03-2011 om 13:19

Bewaren

Er zijn twee dingen die je kan doen.

1. Trek de incassomachtiging via de bank van de voetbalvereniging in. Dan kunnen ze niet incasseren van je rekening.

Bewaar de opzegbrief en mail. Mochten ze later er bij je op terugkomen dat je moet betalen dan overhandig je alsnog de brief en mail. En als het goed is is het daarmee klaar.

Wil je dat liever niet. Dan is optie 2. De opzegbrief aangetekend met ontvangstbevestiging versturen. Dan weet je zeker dat je brief is aangekomen. Alsnog kan je dan voor de zekerheid de incassomachtiging.

Maar de kans is groot dat de ledenadministratie door een vrijwilliger gedaan wordt. Die heeft vast je zoon wel uitgeschreven maar heeft gewoon de tijd niet en er ook geen zin in om het uitschrijven te bevestigen. Een voetbalvereniging is nou eenmaal geen bedrijf en werkt daardoor een stuk minder efficiƫnt.

Rosase

Rosase

06-03-2011 om 13:48

Bij ons

Was het bestuur altijd op een bepaalde dag een aantal uurtjes aanwezig. Als dat bij jullie ook zo is zou je er dus ook ervoor kunnen kiezen om de brief dan terplekke af te geven en om een handtekening voor ontvangst te vragen.

Overigens lijkt de optie van Vlinder me voldoende. Je kunt aantonen dat je opgezegd hebt en het lijkt me sterk dat ze dan alsnog een incassobureau gaan inschakelen.

Sascha2

Sascha2

06-03-2011 om 15:23

Aangetekend

Of jij de brief nog kunt laten zien is niet voldoende: de club moet de opzegbrief hebben ontvangen en het is aan jou om de ontvangst aan te tonen bij betwisting. Is er een faxnr. en heb jij een fax tot je beschikking, die een kopie van de eerste verzonden bladzijde maakt met faxtijdstip en -datum? Anders per aangetekende brief met handtekening retour.

Babet

Babet

06-03-2011 om 17:46

Aangetekend

Ik heb mijn mailtjes al naar verschillende emailadressen van de club verstuurd, helaas geen reactie.
het probleem is dat ik daar eigenlijk liever helemaal niet meer kom. Ik ga het daarom toch maar aangetekend versturen met ontvangstbewijs, ook al kost het me dan wat. Ik ken trouwens alleen maar een postbusnummer, kan ik daar ook aangetekend naar toe sturen?

Pelle

Dat wordt gewoon aangenomen als dit soort zaken bij de rechter komt, anders is de hele basis weg onder ons systeem. Eerste stap is altijd verzenden met ontvangstbewijs. Daarmee heb je verzending aangetoond.

Het is ook onwaarschijnlijk dat je een kettingbrief voor hondestickers hebt gestuurd in plaats van de opzegging.

Ik heb me die vraag van jou vroeger ook gesteld, maar het is wel logisch dat de rechter er in de praktijk genoegen mee neemt. Anders zou je met een filmploeg moeten aanbellen en de hele inhoud in het oor van degene aan de deur moeten schreeuwen... ofzo...

Puck

Puck

07-03-2011 om 12:32

Wat slecht bereikbaar

Ik vind het trouwens wel vreemd dat je alleen een postbus hebt en je verder geen enkel ander contactadres hebt. Hier weet je precies wie welke bestuursfunctie heeft en hoe je die kunt bereiken. Kun je niet achter de naam komen van degene die de ledenadministratie bijhoudt en dan zijn telefoonnummer achterhalen?

Babet

Babet

07-03-2011 om 14:22

Bedankt

helaas geen telefoonnummers te vinden op de site, alleen emailadressen. Ik ga er deze week toch nog maar een paar mailtjes aan wagen, en dan eind van deze maand een aantekende brief.Ik ben nogal chaotisch dus ik ben bang dat ik het eind april vergeten ben en dan alsnog aan dat jaar vastzit. bedankt voor jullie tips!

Tijgeroog

Tijgeroog

07-03-2011 om 17:11

Trainer

Heb je geen telefoonnummer van de trainer?

Leesbevestiging

Misschien heb je het wel gedaan, maar zo niet klik dan als je een mail stuurt de leesbevestiging aan. Dan weet je in elk geval of je mail gelezen is.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.