Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Lynna

Lynna

27-09-2011 om 08:48

Organiseren van je werk (in outlook)

Ik heb hier in het ziekenhuis mijn eigen toko. Ik doe werk voor iedereen die me iets vraagt. Ik heb veel adhoc dingen, paar langlopende klussen. Ik heb een paar keer per week een afspraak. Ik kan mijn tijd helemaal zelf indelen.

's Morgens begin ik altijd met mijn mail te lezen, weg te gooien wat weg kan en de rest sleep ik naar mijn takenlijst en geef er een datum aan. Daarna doe ik de mail in het betreffende mapje. Elke dag probeer ik (een stuk van) de takenlijst af te werken. Lukt niet altijd want er komt vaak van alles tussendoor wat NU moet.

Ik heb te veel werk, wil dat ook zichtbaar maken. Ik hou daarom in de outlook agenda bij wat ik per uur zo'n beetje doe. Is daar een handiger manier voor? Die ook weinig tijd kost?

En is er een handiger manier om mijn taken te structureren?

Ik ben benieuwd naar jullie tips!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
rosa

rosa

27-09-2011 om 08:57

Tijd bijhouden: task coach

Ik declareer per uur en houd via TaskCoach mijn werk bij. Ik heb een lijst van taken waar ik regelmatig aan werk, verdeeld over verschillende opdrachtgevers. Per taak klik ik 'klok aan' als ik ermee begin en 'klok uit' als ik ermee stop. En dan door naar de volgende taak. Mijn opdrachtgevers kunnen daarmee zien hoeveel tijd ik aan welke onderdelen kwijt ben, ik onderbouw er dus mijn facturen mee, maar voor jou zou het ook heel handig zijn..
Je kunt het utieraard ook als to do lijst gebruiken en per taak opmerkingen in zetten over wat je nog precies moet doen etc.
Het programma is gratis te downloaden!

Vic

Vic

28-09-2011 om 22:58

Lijstjes en uren bijhouden

Ik moet mijn uren boeken naar de aard van mijn werkzaamheden en (indien van toepassing) op dossiernummer. Aangezien ik aan minstens 8 dossiers tegelijk werk is dat een hele klus. Ik vind de takenlijst in mijn mailprogramma niet handig werken, daarom houd ik alles bij in een papieren A5-agenda. Daarin staan ook mijn afspraken en maak ik mijn todo-lijstjes, zodat ik kan afvinken wat ik gedaan heb. Om de uren in onze tijdsregistratie te kunnen boeken, zet ik er dan gelijk achter hoe lang ik ergens mee bezig ben geweest. Voordeel van zo'n papieren 'logboek' (ligt altijd op mijn bureau) is dat collega's tijdens mijn afwezigheid ook kunnen bekijken of ik op korte termijn tijd heb om iets voor ze te doen.
Voor wat betreft time management heb ik als (goede) gewoonte dat ik alle ad-hocdingetjes die minder dan 5 minuten kosten, gelijk afwerk. Niets is zo erg als op een gegeven moment te zitten met 20 kleine rotklusjes (vind ik dan

rosa

rosa

29-09-2011 om 09:05

Handig uren en minuten optellen

Nu ik met een soort prikklok in Task Coach mijn tijd schrijf krijg ik te maken met heel onhandige tijden om op te tellen voor mijn factuur of weekoverzicht. 34 minuten, 8 minuten, 1 uur 21 minuten etc. Maar daar is dus gelukkig ook iets voor, een rekenmachine voor tijd:
http://www.eclecticsite.be/calc/tijdOptel.htm

Puck

Puck

29-09-2011 om 14:35

Rosa

In excel bestaat die mogelijkheid om tijd op te tellen ook

rosa

rosa

03-10-2011 om 10:00

Puck

Ik maak mijn overzicht inderdaad in Excel, maar als ik dan de velden als tijd definieer gaat het toch soms mis en maakt-ie er een datum van of zo en is het een puinhoop. MOet ik toch steeds narekenen of het ongeveer kan kloppen.
De gewone velden kun je niet voor tijd optellen gebruiken, toch? Ik heb er zelf een gedefinieerd.
Of zie ik iets over het hoofd?

rosa

rosa

04-10-2011 om 11:26

Drommels

Ah, ik wist niet dat dat in Excel kan. Ik ga eens googlen of ik kan vinden hoe ik dat kan doen, want dat is handiger dan wat ik doe. Ik sluit nu niet af per facturatieperiode, maar neem de tijden gewerkt per taak per maand over in Excel en ga dan optellen. Ik heb ongeveer 30 taken, dus dat is wel even werk.
Wat nu wel heel handig is, is dat TaskCoach in de onderste balk van mijn scherm staat. Rechts klikken geeft een popupje zoals je krijgt als je op Start linksonder klikt voor het afsluiten van je computer. In de popup staan alle taken en dan kan hoef ik daar alleen op te klikken en de klok gaat lopen of stoppen (daarnaast kan ik het ook verder openen, maar hiervoor is dit heel handig). Jij moet waarschijnlijk Excel open hebben en ergens op de sheet klikken?
En nog een vraag: stel dat je vergeten bent de klok aan te zetten, kun je dan alsnog je tijd invoeren?

rosa

rosa

04-10-2011 om 15:01

Email

Graag, mail maar op roso_rosa @ hotmail.com

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.