Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

liora

liora

17-02-2009 om 18:11

Ouderschapsverlof doorbetaald?

Beste allemaal,

Ben zomaar benieuwd of bij jullie op het werk ouderschapsverlof gedeeltelijk wordt doorbetaald. Bij ons wel, maar voor 50% INCLUSIEF de ouderschapsverlofkorting (leuk woord voor galgje) van de belastingdienst. Werk betaalt dus maar rond de 30 procent, vind ik best weinig. Ik werk bij een gemeente, dus zo geweldig zijn die secundaire arbeidsvoorwaarden ook weer niet. Helaas...
Ben erg benieuwd hoe het bij jullie is geregeld.

Liora

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
zon

zon

17-02-2009 om 19:26

Onderwijs

Ik werk in het onderwijs.
Bij de eerste kreeg ik 75%, bij de tweede 50% en nu, inclusief de ouderschapsverlofkorting, 63%. Ik vind dit niet verkeerd eerlijk gezegd. De meeste mensen die ik ken krijgen helemaal geen vergoeding.

Hier

ik ben zelfstandige, dus wordt er niets doorbetaald. Mijn man werkt in het bedrijfsleven en heeft ouderschapsverlof gehad. Geheel voor eigen rekening. Volgens mij is dat in het bedrijfsleven heel normaal dat je hier niets van betaald krijgt door de werkgever. Wij moesten al blij zijn dat het uberhaupt door kon gaan.

Hanne.

Hanne.

17-02-2009 om 21:10

Nop

ik krijg nop nada niks van m'n werkgever doorbetaald

(bij vorige werkgever 60-70% afhankelijk van of je het 3 maanden fulltime of verspreid over meerdere maanden opnam)

Niks

Hier noppes door de werkgever betaald (semi-overheid). Ik zou erg blij zijn met 50%, want tijdens verlof heb ik ook geen kdv nodig.

Tihama

Tihama

18-02-2009 om 12:56

Wel geweldig

Toen ik nog in het bedrijfsleven werkte werd er niets betaald. Dat is daar normaal. De overheid is wat dat betreft een geweldige werkgever.

Tihama

liora

liora

18-02-2009 om 13:35

Valt mee hoor

Hoi,

Ok, het is beter dan helemaal niet doorbetaald, maar 30% is echt niet veel hoor!! Die belastingkorting krijgt iedereen, dus die tel ik niet mee.

En wij hebben bijvoorbeeld maar vierenhalf week vakantie per jaar, naar rato over je aanstellingsuren. Dat is minder dan iedereen die ik ken. De meesten hebben 5 of 6 weken per jaar. Dus zo geweldig is het echt niet hoor!

Liora

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.