Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

angel3

angel3

16-02-2010 om 12:04

Ouderschapsverlof en kinderopvangtoeslag

Hoe zit dat?
Ik begrijp dat het opnemen van ouderschapsverlof (OSV) consequenties kan hebben voor de kinderopvangtoeslag (KT).
Stel ik volledig neem onbetaald OSV op, dan heb ik recht op een bepaalde heffing van de belastingdienst nl 3,99 per verlofuur. MAAR ik ben dan volledig thuis. Heb ik dan nog wel recht op KT?
en indien daarop gekort wordt? dan is het helemaal niet meer renderend om OSV op te nemen.
Ik ga natuurlijk mijn kinderen niet van de BSO halen voor een paar maanden omdat dan hun plek vervalt.
Worden dat dan hele dure maanden (eigenlijk dubbel duur, EN onbetaald EN geen KT meer?) of valt dat dan wel weer mee.
Ik kom er via google geen wijs uit.

Wie heeft ervaring?
Dank!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hanne.

Hanne.

16-02-2010 om 16:15

Denk het ook

Denk dat als er wat verandert je door je lagere inkomen meer toeslag zal krijgen.

Voor het ontvangen van toeslag geld nl dat je in een jaar gewerkt moet hebben, en ik neem aan dat je dat in de afgelopen maanden al hebt gedaan, en ook als je verlof opneemt blijf je officieel in dienst, en dus werknemer!

liora

liora

16-02-2010 om 23:51

Ervaring

Hoi Angel,

Ik heb ervaring en je houdt gewoon je kinderopvangtoeslag, geen probleem. Je bruto inkomen wordt inderdaad lager dus je krijgt meer kinderopvangtoeslag.

Groeten,

Liora

angel3

angel3

17-02-2010 om 13:30

Fijn dank!

oh ik heb er al helemaal zin in. Gewoon 3 maanden full time bezinning! ik denk dat ik dat volgend voorjaar ga doen lekker weertje erbij ha ha

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.