Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Kari1

Kari1

05-01-2010 om 20:28

Ov chipkaart en declaraties

Wat ik nu me ineens begin af te vragen...vast een oenige vraag maar het schoot me zomaar te binnen.
Soms moet ik op last van de baas naar een andere locatie dan mijn gewone werkplek, voor werk, cursus, vergadering ofzo. Dan mag ik de reiskosten declareren, maar slechts met inlevering van de originele vervoersbewijzen. Met een gebruikt treinkaartje gaat dat goed, een strippenkaart is al lastiger want die moet natuurlijk eerst vol anders geef ik meer uit dan ik declareer. En voor er hier een strippenkaart vol is, dan kan wel even duren.
Maar: de OV-chipkaart rukt op. Het zal een kwestie van tijd zijn voor heel Nederland om is. Hoe kom ik dan aan mijn originele vervoersbewijzen om reiskosten te kunnen declareren?
Kari

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Dat zal dus niet gaan

Je kan een inzicht krijgen in je laatste reizen en dan neem ik aan (maar dat weet ik niet) dat daarbij ook staat wat dat gekost heeft. En dat zou je dan dus moeten uitprinten. Maar hoe, geen idee.

Leuke vraag . Ik heb dit probleem niet, omdat ik als zelfstandige gewoon het opwaarderen van dat ding aan de boekhouder mag doorgeven, en dat wordt als geheel geaccepteerd. Ik zou het anders niet weten: ik heb een anonieme kaart, kan op de GVB-automaten mijn reisbewegingen wel zien, maar er zit geen printfunctie op die dingen. Als je een persoonlijke kaart hebt kan je, althans bij de NS, geloof ik je reizen ook zien via de site en dat kan je dan natuurlijk vanachter je eigen pc uitdraaien. Maar ja, ik heb niet voor niets zo'n anonieme kaart, en of e.e.a bij het GVB kan weet ik niet eens. Maar aangezien je de Amsterdamse metro niet meer inkomt zonder zo'n ding moest ik wel een kaart aanschaffen.

Die strippenkaarten, dat was makkelijk: je weet hoeveel zone's van a naar b, je weet hoeveel een strip kost, et voila. Maar met die kilometerprijzen is het raden...

Ik zou dit punt eens bij PZ/P&O/HR melden, kan men daar alvast nadenken over een oplossing.

Groeten,

Temet

ijsvogeltje

ijsvogeltje

05-01-2010 om 22:09

Ov-chip van het bedrijf

Een bedrijf kan ook chipkaarten aanschaffen, en je een meegeven als je een zakelijke rit moet maken. Scheelt ook administratie/declaraties.

Kari1

Kari1

06-01-2010 om 11:12

O.k.

Ik zal het alvast eens in de week leggen bij onze afdeling personeelszaken, goeie tip.
De reden dat het de originele vervoersbewijzen moeten zijn komt bij de belastingdienst vandaan volgens hun zeggen. Vroeguh leverde ik nog wel eens een kopie van mijn gebruikte strippen in (dan hoefde die kaart dus niet eerst vol) maar daar zijn ze door de belastingdienst voor op hun vingers getikt dus dat mag niet meer.
Een chipkaart van het bedrijf, zou leuk zijn maar dat zie ik echt niet gaan gebeuren. Dat scheelt wel decalraties maar geen administratie, immers er moet dan worden bijgehouden wie waneer waarvoor hoever zo'n kaart heeft.
Kari

amk

amk

06-01-2010 om 20:51

Site

op de site van ov-chipkaart kun je alle gemaakte reizen zien. En ook het effect daarvan op je saldo. Moet je natuurlijk wel een account aanmaken.

Carmen

Carmen

07-01-2010 om 00:01

Weet niet zeker, maar

volgens mij kan je bij de oplaadautomaten ook een printje van je laatste reizen maken.

Carmen

Betwijfel ik ernstig

Aangezien de automaten die in winkels staan (dus niet die grote op de stations) al standaard geen bon produceren - ondanks beloften van het tegendeel - betwijfel ik ernstig of er wel een printfunctie op die automaten zit voor de reisbewegingen. En ook dan geldt trouwens dat je daar geen bal aan hebt als het papier op is.

Groeten,

Temet

Dames dames

Het kan gewoon hoor. Ik heb het al maanden geleden gedaan omdat ik in de proefregio van de Ovsjipgriezel projecten had. Gewoon bij de oplaadautomaat een bonnetje van de laatste tien transacties uitprinten.

Er is een interessante site met 25 gebreken aan de OV-chipkaart en ik vind ze ook stuk voor stuk steekhoudend...
maar dat printen kan gewoon! Dus bewaar jullie ergernis voor de Grote Problemen... het zijn er genoeg.
De werkgever moet zijn declaratiesysteem wijzigen zodat bij een bedrag ook een datum/tijd wordt genoteerd. Daarmee zijn dubbele declaraties uitgesloten.

En die site met de 25 gebreken is van harte aan te bevelen:
http://webwereld.nl/de-vijf/64510/5--nee-25-problemen-met-ov-chipsysteem.html

Nou kijk eens aan

Je schijnt dus wel te kunnen printen. Althans, bij jullie. Ik zal eens opletten als ik langs zo'n gvb-automaat kom.
Blijft mijn punt staan dat ze dan wel steeds tijdig het papier moeten bijvullen. Dat is dus een ergernis van mij vwb die gele oplaadautomaatjes in winkels: daar is dat papier voor de bonnetjes altijd op.

Groeten,

Temet

Mover

Mover

10-01-2010 om 15:31

Ook anonieme kaarten printen transacties?

Werkt dat printen ook bij anonieme kaarten, of alleen als je een persoonsgebonden kaart het?
Ik zal ook eens kijken bij dat aparaat dat bij ons op het postkantoor staat. Nog niet op gelet of daar ook een print-knop in zit.

Carmen

Carmen

10-01-2010 om 17:56

Mover

Ja, bij de automaat wel. Als er dus genoeg papier inzit he Maar via internet natuurlijk niet. Eventueel is het ook nog een mogelijkheid om losse (wegwerp) kaartjes te kopen en in te leveren. Althans, bij het GVB (Amsterdam) wel.

Carmen.

Mover

Mover

11-01-2010 om 16:28

Printen

Ik heb vandaag bij een oplaadpunt in het postkantoor geprobeerd mijn overzicht te printen van mijn anonieme kaart, maar helaas..... Alleen saldo bekijken/opwaarderen zijn daar de mogelijkheden.
Moet ik dus toch na een tochtje gelijk bonnentje printen op een station...
Jammer, leuker kunnen ze het wel degelijk maken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.