Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Isabella

Isabella

28-12-2011 om 21:16

Overwerkt .. wat nu?

De huisarts heeft me bevestigd dat ik overwerkt ben, zit nu thuis sinds recent. In mijn arbeidscontract staat dat ik bij ziekte 2 weken recht heb op 80% en daarna op 70% van mn brutoloon.

Als ik nou ga terug komen op mijn werk stap voor stap, dus de uren langzaam opbouwend, hoe zit dat dan met het loon?.

Als ik straks bijv. 50% werk van mijn normale uren, hoe zou ik dan mn loonsberekening moeten zien?.. Dank voor jullie hulp alvast!..

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

28-12-2011 om 21:23

Bij ons

Ik weet niet hoe het wettelijk zit, maar bij ons krijg je bij reïntegratie je gewerkte uren 100% uitbetaald en niet gewerkte (dus ziekte-) uren 70%. Daar merk je pas wat van in het tweede ziektejaar, want in het eerste jaar krijgen wij nog 100% betaald.

Hangt ervan af

Doe je je eigen werk half, maar die helft wel goed (dus met de volledige loonwaarde) dan zou je volgens mij die helft volledig uitbetaald moeten krijgen en die andere helft 70%
Ben je echter werkzaam op arbeidstherapeutische basis en/of doe je aangepast werk dat feitelijk een veel lagere loonwaarde heeft ("meissie, ga jij maar even rustig het archief opruimen" - zoiets) dan krijg je ook over die uren maar 70%, denk ik.

Beterschap gewenst

Temet

Tinus_p

Tinus_p

29-12-2011 om 11:11

100% vziw

temet:
"Ben je echter werkzaam op arbeidstherapeutische basis en/of doe je aangepast werk dat feitelijk een veel lagere loonwaarde heeft ("meissie, ga jij maar even rustig het archief opruimen" - zoiets) dan krijg je ook over die uren maar 70%, denk ik."
Vziw krijg je over gewerkte uren 100%, ongeacht het soort werk. Arbeidstherapeutische basis bestaat (bijna) niet meer.

Muriel

Muriel

16-01-2012 om 21:30

Arbeidstherapeutische basis

De term wordt in de praktijk nog wel gebruikt, maar inderdaad, het bestaat niet meer in de Wet Verbetering Poortwachter. Je re-integreert 1e spoor:
* in eigen werk
* in eigen werk met aanpassingen
* in ander werk (op een andere afdeling)
of 2e spoor:
* ander werk bij een andere werkgever

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.