Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Blaadje

Blaadje

28-07-2010 om 15:06

Overzicht gedwongen verkopen huizen

Weet iemand of er ergens een overzicht te vinden is van huizen die kort geleden of binnenkort gedwongen verkocht/geveild worden? Ik zie wel eens zo'n advertentie in de krant staan, ik ben benieuwd of je ook wat gerichter kunt zoeken dan wat je toevallig tegenkomt.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mopperkont

mopperkont

30-07-2010 om 17:09

Waarom?

Hoop je op deze manier een koopje te vinden?

Puck

Puck

30-07-2010 om 19:38

Tja mopperkont

Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die niet genoeg kunnen lenen om een huis dat in de gewone verkoop is te kunnen betalen. Dan is dit soort executieverkopen misschien wel een mogelijkheid. En of je je er prettig bij voelt om een huis te kopen waarvan je weet dat de vorige eigenaren dik in de financiële problemen zitten dat is een afweging die ieder voor zich moet maken.
En als je geen middelen genoeg hebt voor een "gewoon huis" dan zul je vast ook een niet te dure huurwoning achterlaten die dan weer ten goede kan komen aan degenen die er heel hard om zitten te springen.

Blaadje

Blaadje

31-07-2010 om 00:03

Nee

Heel andere reden. Onze buren zijn onlangs vertrokken, en wij willen graag weten wat er met het huis gaat gebeuren, want het staat niet te koop. Oude buren zeiden hier niets over, en daar kunnen we ook niets meer aan vragen (want ze zijn weg)
We vinden het wel fijn om te weten wat we ongeveer kunnen verwachten (wanneer de veiling is etc), het is toch ons buurhuis. Bovendien hebben we kennissen waarvan we weten dat ze erg geinteresseerd zijn in dit type huis (bijzondere bouwstijl).

Ik zou er trouwens geen moeite mee hebben om zo'n huis te kopen, anders komt het in handen van een handelaar die er flink winst op kan maken, is dat dan beter? Laat het dan gekocht worden door iemand die op die manier een beetje makkelijker een eigen huis kan betalen.

Mover

Mover

31-07-2010 om 08:51

Google geeft de volgende info

Als je googelt op de volgende woorden: huizen veiling overzicht, krijg je diverse links naar interessante sites. De eerste vond ik wel heel makkelijk: veilingbiljet . nl. Misschien staat daar het huis van de buren al bij. Anders moet je, afhankelijk van je provincie even door zoeken naar een site in de buurt.
Succes.

Wiesje

Wiesje

31-07-2010 om 12:56

Executie veiling

Als je daar op googelt krijg je diverse links. Overigens vind ik het een goed ding dat particulieren ook mee kunnen bieden op zo'n veiling. Zij bieden meer op waarde (en dat weet ik dan weer uit ervaring!)

Ook bij funda

als je kijkt in de linker kolom, dan staat daar, vrij bovenaan: ´toon veilingen´

Ook bij http://www.veilingbiljet.nl/main.asp

of huizenveiling.nl

Googlen helpt ook

Blaadje

Blaadje

31-07-2010 om 21:02

Bedankt

Bedankt voor de reacties. Ik heb alleen niets gevonden, dus misschien is het toch iets anders. We zullen af moeten wachten...

Mien, googelen had ik ook al geprobeerd, maar daarmee kon ik alleen het niet meer bestaande bedrijf dat ze hadden terug vinden.

mopperkont

mopperkont

01-08-2010 om 13:53

Briefje sturen

Misschien kun je ze een briefje sturen met het oude adres erop, dat komt het misschien wel via de postdoorstuurservice, of op een andere manier bij ze aan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.