Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Lynna

Lynna

07-04-2012 om 10:48

Overzicht taken en besteding

Ik heb hierboven de vraag van Karina en de antwoorden aan haar gelezen. Zelf heb ik ook teveel werk voor de hoeveelheid uren die ik heb. Nu ben ik gevraagd voor nog een taak erbij, die ik heel graag wil aannemen, lijkt me super interessant. Maar nu moet ik ergens gaan schrappen. Waar? Ik heb geen collega die werk van me kan overnemen.

Ik heb wel een lijst gemaakt met klussen die ik doe. Ik heb alleen geen langdurige klussen, de meesten duren 5 minuten tot een halve dag. Daarom vind ik het lastig om daar ordening in aan te brengen.

Ik heb op internet gezocht naar voorbeelden hoe je zo'n takenoverzicht kunt maken. Dan kom ik vooral uit op microsoft projecten en dat heb ik niet.

Iemand een andere suggestie? Of ergens op internet een voorbeeld?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
werkbeest

werkbeest

07-04-2012 om 11:25

Excel

Ik doe heel veel met excel. Ik maak een lijst aan met al mijn klussen, en verdeel de tijd die ik denk nodig te hebben over de verschillende weken. Ik rubriceer overigens wel per onderwerp.

Klusjes van 5 minuten zou ik bundelen tot een groter geheel. Ik plan alles in waar ik langer dan een kwartier mee bezig ben.

En ik maak ook wekelijks een aantal uren vrij voor taken als de post en mail lezen, allerlei administratieve klusjes en voor onvoorziene dingen.

Je zou eens kunnen beginnen met het op een rijtje zetten waar je nu zo ongeveer mee bezig bent in een week. Dat een tijdje bij houden en inschatten hoeveel tijd je ermee kwijt bent. En dat dan ook weer een tijdje bijhouden. Dan krijg je wel een aardig overzicht van waar je nu precies mee bezig bent voor de baas.

Overigens zou ik proberen om als je iets kunt afstoten, dan vooral iets te kiezen dat je niet zo goed ligt. Ik heb heel veel administratieve dingen afgestoten. Daar ligt mijn hart niet en eigenlijk ben ik daar ook te duur voor vind ik zelf. Gelukkig vond mij baas dat ook

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.