Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Alimenta

Alimenta

07-03-2012 om 09:55

Partneralimentatie nog na paar jaar opstarten

Ik ben zo bang dat mijn ex nog partneralimentatie zou kunnen eisen, nu wij al 5 jaar van tafel en bed en sinds 2 jaar officieel gescheiden zijn. Dit omdat ik een vaste fulltime baan heb en hij en zijn vriendin van een uitkering leven.

Het is alleen niet zo dat ik bakken met geld heb, want ik betaal ook alle kosten voor de kinderen en hou nauwelijks iets voor mezelf over.

Kan hij PA eisen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

07-03-2012 om 10:03

Woont hij samen?

Als hij inmiddels samenwoont kun je nooit worden aangesproken op PA, tenzij je in je convenant hebt opgenomen dat dat wel kan. Als hij alleen woont, zou dat wel kunnen maar dan moet aangetoond worden dat zijn tekort aan inkomen verband houdt met het (verbroken) huwelijk.

Alimenta

Alimenta

07-03-2012 om 12:47

Door psychische ziekte

Hij woont samen inderdaad. Ik heb niks in mijn convenant opgenomen over eventuele PA.
Zijn tekort aan inkomen houdt verband met faillissement en psychische ziekte.
Niet door mij, ik ben meer gaan werken na de scheiding.

Dus ik zou me geen zorgen hoeven maken?

Vic heeft gelijk

Vic heeft gelijk. Als hij samenwoont is dat de definitieve nekslag voor enige claim op PA. Zelfs als hij de samenwoning weer zou verbreken heeft hij er geen recht meer op.

Groeten,

Temet

amk

amk

07-03-2012 om 20:08

Niet helemaal

als er in enig convenant afspraken zijn gemaakt over PA na samenwoning kun je ook na samen wonen weer recht hebben op PA.

Zijn er geen specifieke afspraken over gemaakt is het idd gebruikelijk dat er na samenwoning geen hernieuwd recht op pa van de vorige ex-partner is.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.