Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

huismuis

huismuis

16-02-2010 om 11:46

Parttime waar beginnen?

Heel graag zou ik parttime willen gaan werken maar ik heb geen idee waar te beginnen. zie allemaal beren op de weg..

kinderen hebben vier dagen per week 's middags sport of hobby (en moeten worden gebracht/gehaald), dus die dagen worden om te werken erg lastig. een middag per week kan mijn man de kinderen opvangen hij is dan vrij. terugval op ouders of buren is er niet, bso is om diverse reden geen optie (ga ik verder niet op in). En een auto heb ik ook niet altijd tot mijn beschikking dus moet rekening houden met de afstand.

Ik heb dus eigenlijk maar één dag die ik volledig zou kunnen werken, of anders dagdelen. Heb al op internet gekeken en in de krant maar dat ligt nou niet echt voor het oprapen.

Ik zit te twijfelen om een uitzendburo binnen te lopen.. ben bang niet serieus genomen te worden, zo van ik wil heel graag werken maar dan wel op díe dag of díe uren en niet te ver weg..

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hanne.

Hanne.

16-02-2010 om 16:13

Niet gek hoor

Werken onder schooltijden is helemaal niet gek, weet dat diverse bedrijven speciale ' moedercontracten' aanbieden (hoewel ik aan de naam een bloedhekel heb)

Kijk ook eens op:
http://www.9tot3.nl
https://www.moedercontracten.nl/

Mogelijkheden

hoi

in hoeverre kan je man de kinderen naar school brengen, of part time werken? dat kan enorm schelen in het aantal uur dat je kunt werken.

ik werk nu 32 uur, mijn man 36 uur, en we hebben geen NSO. Ik begin vroeg, en haal mijn kinderen op ma-di-do van school. Op woensdagmiddag breng ik ze weg en haalt mijn man ze van school, hij begint dan vroeg en is woensdagmiddag vrij. Op vrijdag werk ik 's ochtends en 's middags ben ik vrij. in totaal werk ik zo 32 uur. en voor 32 uur kun je best een leuke baan vinden. er zijn veel bedrijven die flexibele werktijden hebben, waar je zo kunt werken.

Groetjes
Gruffalo

Minke

Minke

16-02-2010 om 19:12

4 dagen per week?

Je kinderen hebben 4 dagen per week een sport of hobby? Ik vind dat vreselijk veel! Mijn kinderen mogen 1 ding doen, sport of hobby. Anders kan je toch geen eigen leven meer leiden? Of ben ik nou gek?

Astrid

Astrid

16-02-2010 om 22:57

Hier ook zoveel sporten

Die 4 middagen haal ik ook met gemak. Dochters van 6 en 9 korfballen. Jongste op dinsdag en vrijdag training rond etenstijd, de ander op maandag en woensdag, uiteraard ook weer rond etenstijd. Op de maandag moet die van 9 ook nog 's avonds zwemmen, idem haar broer van 11. Op vrijdag middag zwemt de jongste weer. Dat is dan net een uur voor de korfbal. O ja, uiteraard moeten de dames op zaterdag nog een wedstrijd spelen. Ik ben er nooit, want ik werk altijd op zaterdag.

Ik werk overigens 28 uur en man fulltime. We hebben geen BSO, wel oppas aan huis die ev. ook naar de korfbal rijdt. Jongste rijdt op vrijdag met korfbal vriendinnetje mee. Dat meisje rijdt dinsdag weer met ons mee.

jippa

jippa

16-02-2010 om 23:10

Beginnen met...

bedenken wat je wilt. Hoe graag wil je werken? Wat voor werk? Dan gaan praten bij uitzendbureau en kijken op vacaturesites en praten met je man.

Niet beginnen met: beren op de weg zien, problemen gaan zoeken.

Je situatie is nu ingericht op dat jij thuis bent, dat kan misschien ook best anders. Er zijn al vele opties genoemd.

Jesse_1

Jesse_1

17-02-2010 om 19:32

Law of attraction

Toevallig ben ik de 'law of attraction' aan het lezen: positief denken, dan krijg je wat je wilt (vrij vertaald).
Als je van te voren al denkt dat het je niet gaat lukken, dan gáát het ook niet lukken. Denk in mogelijkheden!
Als je iets in de administratie zou willen doen is een paar kortere dagen ook heel goed mogelijk. Mijn baas heeft liever 4 iemand van 9.00-14.00, dan 2 hele dagen van 8.30-17.00.
Jesse

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.