Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

evenzo

evenzo

15-04-2012 om 10:42

Pensioen opbouw

Ik ben bezig om te kijken hoeveel ik moet sparen voor mijn toekomstige pensioen.In mijn digitale pensioen overzicht kan ik inzien hoeveel ik al heb opgebouwd de afgelopen jaren,Maar ,ik heb ook nog recht op een gedeelte van het pensioen van mijn exman.Dat gedeelte staat niet vermeld op mijn pensioen overzicht.
Klopt dit ?of moet ik aan de bel trekken?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sancy

Sancy

15-04-2012 om 13:28

Dat is ook

afhankelijk van het pensioenfonds waarbij jij en je exman zijn aangesloten. Ik krijg jaarlijks 2 overzichten: mijn eigen overzicht en een overzicht van het pensioenfonds van ex-man waarop alleen mijn deel van zijn pensioen staat.
Ik neem aan dat hij twee soortgelijke overzichten krijgt.

evenzo

evenzo

15-04-2012 om 16:36

Vreemd

ik ben inmiddels 13 jaar gescheiden en heb nog nooit een overzicht van (mijn gedeelte)het pensioenfonds van mijn exman ontvangen.Ook op de site staat er geen enkele vermelding van zijn pensioen wat ik zou ontvangen.

amk

amk

15-04-2012 om 17:28

Gsplitst?

is het pensioen wel officieel gesplitst?
Ik zou het pensioenfonds van je ex bellen en vragen hoe het zit.

Ook ik krijg van het pensioenfonds van mijn ex een overzicht van wat mijn rechten zijn.

Jesse_1

Jesse_1

15-04-2012 om 21:58

Weet je het zeker?

Weet je zeker dat er bij je ex-man ook (partner)pensioen op werd gebouwd en dat dat ook nog geldt na scheiding?

Vic

Vic

15-04-2012 om 22:07

Formulier

Volgens mij krijg je alleen zo'n overzicht als je binnen twee jaar na je scheiding een formulier hebt ingevuld en opgestuurd naar het pensioenfonds.

evenzo

evenzo

16-04-2012 om 10:39

Het zit zo

Ik ben eens in mijn administratie gedoken en daaruit blijkt dat ik wel recht hebt op dat pensioen.Ik krijg een keer per vijf jaar een overzicht.Het blijft wel vreemd dat dit niet is terug te vinden op de mijnpensioenoverizcht.nl site.Ik vond overigens ook nog een pensioen overzicht van een bedrijf waar ik twee jaar heb gewerkt,en dat staat ook niet op de site vermeld.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.