Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

effe anoniem

effe anoniem

06-07-2012 om 19:56

Proces verbaal

heel in het kort, is het mogelijk om bij de politie een kopie van een proces verbaal te krijgen of kan een advocaat dat alleen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
effe anoniem

effe anoniem

06-07-2012 om 21:05

Dus

het gaat volgens mij om 3 dingen,zonder in details te treden,maar als de politie wordt gebeld dat maken deze een verslag,is dit op te vragen?
Er is een aangifte tegen mij gedaan,is dit op te vragen?
Er zijn verklaringen afgelegd door mij en getuigen, zijn deze op te vragen?

En zo ja, welke wegen moet ik dan bewandelen?

Dank

Vic

Vic

06-07-2012 om 21:28

Volgens mij niet

Bij ons (geen politie, maar wel opsporing) krijgen belanghebbenden geen afschrift van het proces-verbaal. Dat is bedoeld als vastlegging van de feiten ten behoeve van het strafrechtelijk onderzoek. Als je uiteindelijk voor de rechter komt, krijgt de verdachte natuurlijk wel inzage in alle stukken.

Vic

Vic

07-07-2012 om 11:26

Knurf

Klopt, maar dan zul je wel een dergelijk verzoek moeten indienen. Overigens kreeg ik een paar maanden geleden ook geen afschrift van het proces-verbaal en de getuigenverklaringen, die betrekking hadden op het verkeersongeval van mijn dochter. Ik heb het wel (op slinkse wijze haha) gelezen, maar mocht er geen kopie van meenemen. Ongetwijfeld is e.e.a. wel bij mijn rechtsbijstand terecht gekomen, maar ik kreeg niet zomaar op verzoek een kopietje.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.