Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Vic

Vic

07-01-2013 om 21:38

Rare betaling creditcard

Twee maanden geleden had ik al eens een vraag gesteld over een rare (dollar-) betaling op mijn creditcard, aan Segpayeu.com. Inmiddels heb ik een inlichtingenformulier opgestuurd naar Visa, maar vorige maand is weer een zelfde bedrag afgeschreven. Dit keer staat er een omschrijving bij: Teleservices Merc Inbound Letland. Nooit van gehoord, en als ik google vind ik ook niets! Kennen jullie dit bedrijf? Zijn dit spookbetalingen, en wat kan ik eraan doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

07-01-2013 om 21:59

Nou als merc staat voor mercury wordt je niet blij.

http://www.ripoffreport.com/directory/mercury-teleservices.aspx

http://www.crimes-of-persuasion.com/Crimes/Telemarketing/Inbound/MinorIn/cramming.htm hier helemaal onder aan kijken.
Volgens mij is je credit card gehacked.

Vic

Vic

07-01-2013 om 22:08

Hmmmm ;-(

Die link vond ik wel maar ik werd er niet wijs uit. Wat houdt dat precies in en moet ik hem laten blokkeren?

Even bellen met visa?

Dat doen wij als er iets vreemds op staat ( gelukkig zelden). Zij weten er vast wel meer van.

hack

hack

08-01-2013 om 20:31

Waar wacht je op?

Visa bellen, blokkeren en een nieuwe aanvragen. Zo begint het met kleine bedragen en dan als je het laat gebeuren dan gaan de bedragen omhoog.

amk

amk

08-01-2013 om 22:46

Yep blokeren en een nieuwe

ergens ben je geskimmed, gehacked of wat dan ook, in elk geval gebruikt iemand anders ook jou kaart.
Of zou 1 van je kinderen iets met een spelletje op tablet of telefoon doen en dan dingen aanschaffen?

mirreke

mirreke

10-01-2013 om 19:34

Googelen op

Teleservices Merchant inbound, dat levert alvast veel meer resultaten op. Het lijkt mij idd een vorm van oplichting. Maar kan het ook zijn dat een kind per ongeluk een leuk abonnementje heeft afgesloten via zijn eigen telefoon, op jouw creditcard. Of bv. via de Wii of zo?

Vic

Vic

11-01-2013 om 12:37

Inmiddels

Ik heb inmiddels contact gehad met Visa en ze hebben de betwiste betalingen terug gestort. Ook die waar ik nog geen formulier van had terug gestuurd. Dat houden ze gelukkig in de gaten. Ze noemde ook nog de mogelijkheid dat de kosten zijn van een of ander spelletje op mijn telefoon, maar ik ben daar juist altijd heel erg bedacht op. Ik hoop niet dat ik iets gemist heb ;-( In ieder geval wordt het nu door hen uitgezocht en zodra ze meer weten wordt ik geïnformeerd.

Vic - telefoon

Heb je op je iPhone de optie 'Kopen in apps' uitgeschakeld? Je hoeft een aankoop namelijk niet altijd te bevestigen, soms is ergens op tikken al toestemming voor aankoop.

Chris

Vic

Vic

11-01-2013 om 17:51

Toevallig heb ik daar net vanmiddag naar gekeken! Dat kan het dus niet zijn, want alle drie die schuifjes stonden uit. Voor de zekerheid heb ik wel mijn credit card gegevens verwijderd uit App store.

Creditcardgegevens verwijderen

Hoe heb je dat gedaan? Dochter heeft op tablet een keer creditcardgegevens ingevuld en tot mijn schrik merkte ik dat het vanaf nu automatisch gaat. We hebben er nu eerst een wachtwoord opgezet, maar ik zou de gegevens lieve verwijderen. Kon alleen niet vinden waar dat moest.

Tsjor

Vic

Vic

13-01-2013 om 20:16

Hmmm

Daar heb ik lang naar gezocht Volgens mij via Instellingen, Store, en dan op je accountnaam (e-mailadres) klikken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.