Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

caton

caton

09-05-2012 om 10:22

Recht op korting of niet?

Laatst was ik in een ANWB winkel waar ik een leuke trui zag. Er hing een kaartje aan met 2 prijzen er op: een voor leden en een voor niet leden. Verder hing er een label aan met 40 % korting. Hier stond niet bij of het voor leden of niet-leden was. Toen ik af wilde rekenen ontstond er lichte paniek want ook degene achter de kassa wist het niet. Na diverse telefoontjes bleek dat de korting alleen voor leden gold (ik ben geen lid). Ik had in de winkel geen zin in discussie en heb de trui laten liggen. Maar ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat als een winkel iets aanbiedt voor een prijs en er geen voorwaarden bijzet, dat je er als klant dan recht op hebt. Ik heb het nagevraagd aan de ANWB zelf. Zij antwoorden in een mail: Erg vervelend om te moeten vernemen dat deze onduidelijkheid is ontstaan in de ANWB Winkel. Dit was onnodig; dergelijke prijsverlagingen en aanbiedingen zijn enkel bedoeld voor ANWB leden.
Daaronder wordt een hele lijst genoemd met alle voordelen van het lid zijn van de ANWB.
Heeft de ANWB hier nu gelijk of niet?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik denk het niet

Omdat er een dubbellabel is, prijs voor ANWB leden en voor niet leden, zou ook het kortingslabel (-40%) moeten vermelden dat dat alleen voor leden is. Staat dat er niet op, dan gaat de korting voor niet leden logischerwijs op voor de niet leden-prijs - 40%. Daarmee is het wel lid - geen lid onderscheid al gemaakt.
Het antwoord van de ANWB doet net alsof uitverkoopkortingen zijn voorbehouden aan ANWB-leden. Dat is tamelijk onvoorstelbaar.
Leg het anders eens voor aan de consumentenautoriteit.
http://www.consuwijzer.nl/
Schrijft de ANWB nog iets over de leveringsvoorwaarden waarop men zich beroept (artikel, tekst)?
Groet,
Miriam Lavell

bibi63

bibi63

09-05-2012 om 15:39

Ik denk het ook niet

Ze kunnen 2 prijzen hanteren: voor leden en voor niet-leden. Maar een korting van 40% betekent toch normaliter uitverkoop (bijv. einde van het seizoen). Dus ik ga ervan uit dat die korting geldt voor iedereen en voor een niet-lid dus op de niet-lid prijs.
Gr. Bibi

nathalie

nathalie

10-05-2012 om 08:07

Caton

Ik zou met die 2 labels ook hebben gedacht dat leden 40% korting krijgen op de ledenprijs en niet-leden 40% korting op de niet-ledenprijs.

ANWB dus

ANWB dus

10-05-2012 om 22:24

Lid/geen lid

Ik werk dus bij de ANWB en je krijgt als lid ledenkorting + de 40% korting die voor dat product staat. Als niet lid krijg je die 40% ook maar dan wel van de niet ledenprijs . Het kan niet dat je als niet lid wel de ledenkorting krijgt want je aankoop wordt bij je lidmaatschapsnummer genoteerd. Wel kunnen we in de winkels op postcode en huisnummer een lid vinden als iemand de pas niet bij zich heeft. Dit mag officieel niet maar kan dus wel en er moet dan wel gelegitimeerd worden . Soms doen we dit wel bij vaste klanten zonder legitimatiebewijs maar dat zijn wel echte uitzonderingen ,
Een lidmaatschap zonder wegenwacht kost je €17,00 per kaldenderjaar en als je dat goed gebruikt heb je het er zo uit. Neem alleem de aktie maar die we nu hebben , 1 gratis Eurodisneyticket per lidmaatschapsnummer

caton

caton

11-05-2012 om 08:55

Dat snap ik

ANWB dus, ik snap dat ik niet de 40 % korting krijg op de ledenprijs als niet-lid zijnde. Maar ik kreeg dus ook geen korting op de niet-ledenprijs. En dat is volgens mij niet terecht, omdat er op het kortingslabel nergens stond aangegeven dat het alleen voor leden gold. Er hing een neutraal label aan, met de woorden: 40 % korting. Nergens kleine lettertjes met 'alleen voor leden'. Dus ik ging er van uit dat die korting voor mij dan van de niet-leden prijs af ging. Maar volgens de ANWB-mail is de korting dus alleen voor leden bedoeld. En volgens mij moeten ze dat dan anders aangeven.
Miriam, de ANWB heeft nergens artikelen genoemd, alleen dus de mededeling dat het alleen voor leden is en daaronder een hele rits met voordelen.

Ervaring

Nu ik in het buitenland woon ben ik geen lid meer van de ANWB. Toch heb ik al een aantal keren (3)iets voor de leden-prijs gekocht. Vlak voordat ik naar de kassa kijk ik even in mijn adresboekje naar de postcode van iemand uit die plaats en dat geef ik bij het afrekenen, nog nooit me hoeven te legitimeren.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.